Polsko chce vzkřísit svou automobilovou produkci

Polský automobilový průmysl nikdy nebyl příliš velký, ale byl. Dnes ale již žádná automobilová značka u našich východních sousedů nefunguje, což by chtělo Polsko změnit a pustit se do výroby elektromobilů.

Hledání ztracené slávy

Z Polských vozů zná každý legendárního Malucha, jenže tím to asi tak končí. Proto by Poláci rádi obnovili svou výrobu a s nástupem elekromobility proslavili další model. Konkrétně se o to snaží společnost ElectroMobility Poland, která si zkráceně a celkem vtipně říká EMP.

Tato automobilka, za kterou stojí jedna z polských energetických společností, chce ještě letos představit první prototypy svých chystaných vozů. Ty samozřejmě budou poháněné elektrickou energií.

Malý trh, velké možnosti

Důvodem, proč by měly polské energetické společnosti zájem na tom stavět vlastní automobily je fakt, že po Belgii je Polsko druhým největším evropských trhem, na kterém nefiguruje žádná domácí značka.

zdroj: pixabay.com

Sice bychom zde mohli najít továrny výrobců jako je Opel či Volkswagen, ovšem časy slavných polských vozů vzaly za své. Podnik navíc doufá, že jeho aktivita v oblasti elektromobility bude jakýmsi popostrčením polských výrobců součástek do vozů k větší orientaci právě na technologii pro elektromobily.

Čtěte také: HN R200 je pocta jedinečné Škodě RS200. Nádherného supersportu vznikly pouze dva kusy.

Právě absence potřebných dílů by totiž mohla v budoucnu představovat problémy pro veškeré snahy začít v Polsku vyrábět jakékoliv elektromobily.

Velké plány

První z chystaných vozů bychom si měli prohlédnout již tento měsíc. Na 28. července je totiž naplánována online videokonference, která bude prezentovat dva nové prototypy, kompaktní hatchback a SUV.

zdroj: ElectroMobility Poland

Výroba by měla být nastartována v roce 2023 v nově budované továrně. Prozatím se počítá s kapacitou 100 tisíc vyrobených vozů ročně. Toto číslo by ale mělo časem růst a co je zajímavé, že EMP věří, že v této době by měly jejich vozy být nabízeny za stejné částky, za jaké se prodávají dnešní konvenční vozy.

Autor: Jan Černý
zavřít reklamu