Ať už se nám to líbí nebo ne, budoucnost klasickým spalovacím motorům příliš nepřeje. Důvodem je stále silnější snaha tlačit na ekologickou stránku věci a učinit i z automobilové dopravy naprosto udržitelnou záležitost. Proto se bude objevovat stále více vozů na vodík a elektřinu a klasické spalovací vozy budou končit odstavená v koutě. To se nelíbí Porsche, které při představě chátrajících 911 vyvíjí snahu investovat do syntetických paliv, která by umožnila provoz spalovacích vozů i do budoucnosti.
Syntetická paliva jako záchrana
Výhodou syntetických paliv je, že na rozdíl od vodíku nemusí být během přepravy hlazeny či tlakovány. Palivo se prostě jen naleje do cisterny a je ten může vše vyložit u benzíny, která by nepotřebovala žádnou rekonstrukci.
„Věříme, že syntetická paliva vyrobená ze 100% obnovitelné energie mají potenciál stát se v budoucnu důležitým artiklem. 70 % automobilů, které jsme kdy postavili, je stále na silnici a po mnoho dalších let budou automobily poháněné spalovacími motory,“ řekl generální ředitel společnosti Porsche Oliver Blume.
Až příliš vysoká cena
Syntetická paliva jsou dobrý nápad, ovšem samy mají jeden velký háček. Stále mají až příliš vysokou cenovku, ostatně 220 korun za litr je astronomická suma. Porsche si však klade za cíl srazit tuto částku na cenu pohybující se okolo 40 korun za litr. Veřejnosti by mohla být tato technologie k dispozici již za deset let.
Vypadá to tedy, že i ti nejtradičnější plechoví mazlové budou mít šanci na život, až se všechny vlády světa zblázní a zcela zakážou na svých silnicích zákaz provozování vozů spalujících neekologická paliva. Tato budoucnost je však ještě daleko a zatím si můžeme jízdu s nimi vychutnávat plnými doušky.
Zdroj: Porsche