Stejně jako ostatní automobilky i Porsche bylo zasaženo koronavirem, ovšem na rozdíl od většiny ostatních, letošní rok pro něj nebyl vůbec katastrofou. Německé automobilce se totiž podařilo udržet svůj prodejní standard, na čemž měl svůj podíl také Taycan, který se ukázal být velmi populárním modelem.
Porsche a jeho prodeje
Porsche bylo schopné během roku 2020 udržet počty dodaných vozů na hranici 272 162 tisíc automobilů, což je standard, který se oproti roku předchozímu liší jen tříprocentním propadem. Vůbec nejvíce se dařilo v oblasti Asie a silné byly také již tradičně evropské či americké trhy.
Čísla by ovšem mohla být daleko horší, pokud by nebylo modelu Taycan. Ten totiž vytrhnul Porsche velký trh z paty a dokázal, že svižný elektromobil může být velmi žádané zboží. Automobilka totiž v loňském roce dodala hned 20 015 kusů tohoto vozu, a to si ještě výroba přišla zhruba šestitýdenním výpadkem způsobeným právě pandemií koronaviru.
Tento rok ještě silnější
Navíc automobilka ještě ani byla tímto číslem schopna uspokojit předobjednávky, které obdržela ještě před zahájením výroby automobilu. Lze tedy předpokládat, že podobně silný, ne-li silnější bude i letošní rok, během kterého chce Porsche výrobní kapacity Taycanu navyšovat.
Zároveň by měly na trh přicházet nové modelové verze. V případě Taycanu by se mělo jednat o verzi kombi, která nabídne nejen větší prostor v zadní části automobilu, ale také některé prvky, které mu měly umožnit jízdu i po horších vozovkách. Konkrétně se jedná o vyšší podvozek, a také o plastové lemy, které budou chránit před poškozením.
Porsche patří mezi matadory výrobců sportovních vozů, ovšem jak se zdá, přechod na elektřinu se ukázalo být velmi dobrým rozhodnutím. Taycan proto již brzy doplní také Macan, další elektrický model, díky kterému budou brzy prodeje elektromobilů Porsche převyšovat prodeje modelů s konvenčními jednotkami.
Zdroje: Porsche