Práce na moderním DB4 GT jsou v plném proudu

Aston Martin pracuje na stavbě 19 unikátních kousků modernizované klasiky v podobě DB4 GT Zagato. Na běžné silnice se s nimi však majitel nepodívá.

Moderna a klasika ruku v ruce

Aston Martin slaví sto let od založení svého dlouholetého partnera italského Zagata. Jako dárek znovu postaví 19 kusů modelu DB4 GT Zagato, které doplní o dalších 19 exemplářů moderního DBS GT Zagato. První z těchto vozů pojmenovaných Aston Martin DB4 GT Zagato Continuation je již ve fázi realizace.

Hotová je již karoserie vozu, na kterém se pracuje v historickém centru automobilky v anglickém New Port Pagnell v hrabství Buckinghamshire. Pro tvorbu vozu jsou používány historicky kvalitní postupy z dob Davida Browna, spolu s moderními postupy dnešní doby a tou nejmodernější technikou.

Řemeslníci tak sice ručně zpracovali panely karoserie vozu z plechů, ale v pozdějších fázích využívali například digitálního korpusu karoserie, díky kterému mohli detailně prozkoumávat veškeré drobnosti a detaily připravovaného vozu.

Využíváme všechny naše řemeslné dovednosti a odborné znalosti, abychom se mohli podílet na budování těchto devatenácti vozů, sympaticky začleňujících nejnovější technologické pokroky a vylepšení výkonu, ale stále věrných čistotě originálního designu,“ říká ke vzniku Paul Spires, prezident Aston Martin Works.

Klasika za nemalý peníz

Pod kapotou vozu bude pracovat řadový šestiválec navržený Tadekem Markem s dvěma svíčkami na válec, který bude poskytovat výkon přibližně 280 kW. Na zadní kola bude síla přenášena skrze čtyřstupňovou manuální převodovku a samosvorný diferenciál. Původní technika však znamená, že automobil bohužel nedostane homologaci na současné silnice.

Specialitou je také to, že automobil bude možné zakoupit pouze ve dvojici spolu Aston Martin DBS GT Zagato. Dohromady oba vozy vyjdou na šest milionů liber, tedy asi 178 milionů korun a to bez daně. Prvním majitelům budou vozy předány během třetího čtvrtletí tohoto roku, ovšem samotné DB4 GT Zagato obdrží majitelé až koncem roku 2020.

Autor: Martin Liška
zavřít reklamu