Přijíždí zcela revoluční, plně elektrický Ford Fiesta

Nejprve se vás pokusíme uvést do problematiky malých elektromobilů. Ford je prakticky jediná velká automobilka, která ve svém portfoliu plně elektrickou nákupní tašku nemá. V uplynulém roce navíc přibylo hned několik konkurentů, z nichž někteří budou Fiestě dost zatápět.

Za všechny můžeme jmenovat Hondu E, Mini Electric nebo Peugeot e-208. Dokáže se jim elektrická Fiesta postavit?

Ford používá techniku Volkswagen

Před pár lety by tato věta působila naprosto bláznivě, ale neočekávané se nyní stává realitou. Vazby s koncernem VW Group pravděpodobně povedou k tomu, že bude modrý ovál používat stejnou modulární platformu MEB. Na ní je mimochodem postaven zbrusu nový Volkswagen ID3. Novou Fiestu si zatím můžeme pořídit pouze s hybridním pohonem, což je pochopitelně škoda.

Co má pod kapotou?

Současná hybridní Fiesta disponuje stejným agregátem, který bychom našli například v crossoveru Puma. Místo konvenčního alternátoru se pod kapotou nachází integrovaný generátor poháněný řemenem.

48voltový systém pohání některá elektronická zařízení a získává energii ztracenou při brždění. Tím se zvyšuje výkonnost a také ekonomika provozu malého tříválce. Třeba výkonnostní varianta se 153 koňmi získá díky generátoru až o 50 procent více točivého momentu v nízkých otáčkách.

Fiesta bude nadupaná promyšlenými vychytávkami!

Ať už se budete poohlížet po elektrické nebo neelektrické Fiestě, u všech modelů bude možné deaktivovat jeden válec. Na základě šetrné jízdy počítač vyhodnotí, že motor zvládne běžet pouze na dva válce, a tudíž ten třetí vypne. Do plně elektrického modelu by ještě mohla přibýt sedmistupňová automatická převodovka zahrnující adaptivní tempomat a GPS kontrolu polohy.

zdroj: Ford

Ford slibuje, že do konce roku 2021 bude prodávat 18 elektrických modelů včetně Fiesty a Mustangu Mach-E. Zda tento slib dodrží, je nyní ve hvězdách. Rozhodně to ale nebude mít lehké.

Autor: Martin Liška
zavřít reklamu