Proč kupovat elektromobily, když je konvenční palivo tak levné?

Minulý týden klesly ceny za barel ropy na historická minima, za což můžeme poděkovat celosvětové pandemii koronaviru. Takto nízké ceny nebyly na burze od konce 90. let, což je určitě skvělá zpráva pro všechny motoristy. Tím pádem bude pro obchodníky daleko těžší prodat nové elektromobily, které neustále přicházejí na trh. S cenou litru benzínu a nafty kolem 30 korun lidé nemají sebemenší důvod přecházet k elektrické energii.

Proč by si lidé měli kupovat elektromobily?

S mnoha elektrickými vozidly schopnými ujet přes 400 kilometrů a s rostoucím počtem rychlonabíjecích stanic už není nedostatečná kapacita baterií a malý dojezd tím hlavním důvodem, proč si lidé nekupují elektromobily. Sčítání lidu totiž pokaždé ukazuje, že více než polovina ekonomicky aktivního obyvatelstva dojíždí do zaměstnání méně než 30 kilometrů. Další jedna třetina zaměstnanců to má do práce méně než 50 kilometrů.

Jak zvýšit prodejní čísla elektromobilů?

Pakliže chtějí dealeři pozvednout prodejní čísla svých elektromobilů, měli by se odvrátit od současné filozofie ochrany přírody a nízkých provozních nákladů. S klesajícími cenami za barel ropy by se měli zaměřit spíše na exkluzivitu a jízdní vlastnosti jednotlivých vozů. Hlavní výhodou elektromobilů je totiž nízko položený točivý moment, který je k dispozici prakticky od nulových otáček.

Opravdu jsou elektromobily tak rychlé?

Není nic lepšího než toto tvrzení podpořit holými fakty. Pokud se dnes podíváte na nejrychleji zrychlující auta na světě, v top desítce se nachází několik elektromobilů. Ani nezáleží na tom, zda je se jedná o supersport nebo náklaďák, protože funkčností jsou elektrické motory pořád stejné. Například nákladní vůz Rivian R1T má disponovat výkonem 750 koňských sil a zrychlením z 0 na 100 km/h za méně než 3 vteřiny.

Elektromobily už dávno nevynikají pouze nízkými provozními náklady, ale také svými dynamickými vlastnostmi. V žádném jiném voze totiž nemáte k dispozici veškerý výkon a točivý moment ihned po sešlápnutí plynu.

Autor: Karel Mareš
ZAVŘÍT