Zatímco ostatní výrobci se doslova předhánějí v tom, kdo z nich přinese na trh lepší a zajímavější elektromobil, v případě BMW je postup přeci jen trochu odlišný.
Co nejširší motorová paleta
BMW nedávno představilo BMW iX3, první elektrické SUV značky s nejnovější generací elektrického pohonného systému. Jedná se zároveň o první elektrické BMW, které vychází z již existujícího modelu.
Ještě před ním zde bylo i3, která využívala zakázkovou platformu, a nabízel se ve formě elektromobilu i jako hybrid. Nikdy však ne jako benzínová verze. Zatímco tedy ostatní výrobci uhánějí v závodu o to, kdo přinese více nových elektromobilů. BMW a jemu podobní spíš vyvíjejí takové platformy a staví takové vozy, které budou schopny nabízet jak nekonvenční, tak také konvenčních pohonné systémy.
Důvod?
Důvodem proč se BMW rozhodlo k této strategii vysvětlil Wieland Brúchmluvčí automobilky: „U i3 a a také s i8 jsme se dozvěděli, že rychlost, s jakou elektrifikace nabírá na otáčkách po celém světě, se trhu od trhu velmi liší, protože potřeby zákazníků jsou všude odlišné. Proto jsme upravili naši strategii a jsme přesvědčeni, že flexibilita je pro mnoho dalších let klíčem k úspěchu, což znamená, že každý zákazník by měl mít na výběr hnací soustavy, kterou chce získat.“
Nepřehlédněte: Nissan odhalil své první elektrické SUV s dojezdem 500 kilometrů.
Jinými slovy můžeme celou situaci vyjádřit tak, že se i3 a i8 neprodávali tak dobře, jak BMW doufalo. Je to škoda, protože i přesto, že byly tyto první elektromobily vyrobeny v roce 2013, i dnes se stále jedná o špičkové elektromobily.
Zatím je čas
Směřování BMW se tedy nemění. Žádné další platformy vyvinuté výhradně pro elektromobily, dokud na tuto technologii nebude svět dostatečně připraven. Podle BMW by vývoj takových platforem nebyl vůbec problém, a to i za poměrně krátkou dobu. Značka v tom ale nyní nevidí smysl.