Už Fiat 500 s konvenčním pohonem nepatřil mezi příliš oblíbená auta. Jeho poslední verze totiž není nikterak zajímavá, ani vzrušující. Je to pouhá nákupní taška s volantem, která slouží jako městské vozítko pro hezké dámy v podpatcích na dojíždění do práce. Od verze Hybrid se očekávalo, že přijde s novým neotřelým designem a některými novými vychytávkami.
Jak si Fiat 500 Hybrid stojí na trhu?
Zmíněný Fiat 500 Hybrid je tím nejmenším ekologickým vozítkem z ekologických vozidel, což je zároveň výhoda i nevýhoda. Na městské ježdění tak neseženete prakticky nic lepšího, ovšem na delší trasy nebo nedej bože na dálnici se s hybridní verzí určitě nepouštějte. Výkonově a jízdními vlastnostmi totiž nepatří zrovna k nejlepším. Auto nemůžete ani napíchnout na elektřinu z klasické zásuvky, neboť se jeho hybridní systém podobá tomu v Suzuki Ignis.
Jak tedy hybridní systém funguje?
Pod sedadlem spolucestujících se nachází dvanáctivoltová baterie, která je dobíjena energií vzniklou při brzdění. Zjednodušeně by se dalo říct, že má Fiat 500 Hybrid velice propracovaný systém rekuperace energie, což je technologie, která se mimo jiné používá ve Formuli 1. Z malého elektromotoru pak vede řemen ke klikové hřídeli klasického motoru, díky čemuž je mnohonásobně zlepšeno startování.
A co klasický motor pod kapotou?
Jak už jste z našeho vyprávění asi pochopili, nový Fiat disponuje jak elektromotorem, tak i klasickým motorem na konvenční paliva. Pod kapotou se nachází malý agregát o objemu 1,2 litru s výkonem 69 koňských sil a 92 Nm točivého momentu. Na malé městské auto nejsou tyto hodnoty vůbec špatné, ovšem kvůli baterii je nová pětistovka relativně těžká. Nedají se od ní čekat žádné sportovní výkony.
Spotřeba je samozřejmě otázkou jízdního stylu
Hybrid si drtivá většina z vás koupí s cílem získání ekologického dopravního prostředku, jehož používáním nebudete tolik zatěžovat životní prostředí. U Fiatu 500 Hybrid závisí výše spotřeby zejména na vás jako řidiči a ne na technologii vozidla. Palubní počítač vám sice řekne, co byste měli udělat, ovšem daný úkon musíte udělat sami. Auto si například oblíbilo jízdu s vyřazenou rychlostí, a tak nebude výjimkou, když na vás z prostředka palubní desky bude svítit příkaz k zařazení neutrálu.
Je vyřazování rychlosti praktické?
Jakmile pojedete rychlostí menší než 30 kilometrů za hodinu, auto vás samo upozorní na vyřazení rychlosti. Tento úkon sice není příliš intuitivní, avšak po čase si na něj zvyknete a budete tak rekuperovat více energie a šetřit více paliva. Jízda s vyřazenou rychlostí je fajn, pokud se chystáte po několika desítkách metrů zastavit. Jakmile se ale na semaforu rozsvítí zelená, musíte zařadit jedničku nebo dvojku, čímž motor s převodovkou dostanou při necitlivém zacházení dost velkou ránu.
Jak je na tom Fiat 500 Hybrid s emisemi?
Co se týče emisí výfukových plynů, tak zde není Fiat 500 Hybrid úplným přeborníkem. I když nedosahuje nejlepších hodnot ve svém segmentu, podařilo se mu ušetřit celých 19 procent výfukových plynů. Díky tomu dosahuje uhlíkové stopy 89 gramů na kilometr, což zase není tak špatné. Spotřeba paliva je však téměř shodná s ostatními modely. Reálné testy totiž ukázaly, že Fiat 500 Hybrid je prakticky stejně úsporný jako Ford Fiesta EcoBoost.
Fiat 500 Hybrid si na první pohled buď zamilujete, anebo jej budete k smrti nenávidět. Jde o velice sympatický pokus italské automobilky o vyrobení ekologického auta. Má však příliš mnoho chyb k napravení.