S Nissanem se dostanete kamkoliv. Altima-te má pásy a projedete s ním úplně všude

Když se poprvé podíváte na Nissan Altima-te, asi si budete říkat, že si někdo hodně pohrál s Photoshopem. Ale jste na obrovském omylu! Japonská automobilka tento bláznivý vůz skutečně vyrobila, a navíc s ním pořádala i zákaznické jízdy pro své klienty.

Kdo by se taky nechtěl projet ve stylovém Nissanu, který ovšem nemá kola? Místo nich je auto opatřeno čtyřmi masivními pásy, takže projede prakticky kdekoliv.

Nissan si pásy oblíbil

Altima-te není prvním Nissanem v historii osazeným pásy. V minulosti se automobilka rozhodla přestavět i sportovní coupé 370Z. Vykašlali se na krásná nízkoprofilová sportovní kola a na jejich místo namontovali 2 obrovské pásy a 2 ližiny. Snowmobile sice není tak rychlý jako 370Z, ale rozhodně je více stylový! Jen si představte tu scenérii – zasněžené vrcholky Alp, svítící slunce a vy se projíždíte ve sportovním kabrioletu na pásech. Ideálně strávené odpoledne, co myslíte?

Proč zrovna Altima?

Nissan chtěl před časem představit svůj oživený model Altima. Pokud se pohybujete ve světě motorismu, tak jistě víte, že je stále těžší a těžší vymyslet originální způsob prezentace nových vozů. Proto se japonská automobilka rozhodla použít místo kol pásy, a svoji Altimu tak trochu potunit. A co vzniklo? Altima-te AWD má pohon všech kol a projedete s ním i několikametrové nánosy sněhu. 

Možná si budete říkat, co je na novém Altima-te tak zajímavé. Inu, komu by nestačily neobvyklé pásové pojezdové jednotky, může navíc obdivovat řízení všech čtyř kol. Ano, Nissan pravděpodobně našel díru na trhu, protože efektivně a zároveň hodně originálně představuje svůj vymazlený systém. Upřímně musíme přiznat, že posazení auta na pásy je skvělým způsobem propagace oživeného sedanu Altima.

Jak náročné bylo posadit Altimu na pásy?

Nemusíte být automechanik, aby vás napadlo, že vyměňovat kola za pásy asi není úplně dobrý nápad. Nebylo to pouze o sundání pneumatik a našroubování pásů! Nissan sám říká, že jeho speciální projektový tým strávil přestavbou více než 250 hodin, což vůbec není málo. A co všechno přestavba obnášela? Sériové blatníky musely být rozřezány a rozšířeny, aby bylo pod běhouny dostatečné množství volného místa pro pásy.

Touto malou úpravou se stal Altima-te nejenom agresivnější, ale i přívětivější pro řidiče. Do jeho zorného pole se totiž nebude dostávat rozvířený sníh, takže dokonce uvidí, kam pojede. Zvednutí se dočkaly také některé komponenty zavěšení. Nissan si dal dokonce práci se skrytím všech zranitelných částí podvozku, aby při sněhových hrátkách nedošlo k jejich poškození. Altima na pásech nevypadá vůbec špatně, ale my musíme přiznat, že ani s koly to není vůbec špatné auto.

Nissan Altima-te (autor: Nissan)
Nissan Altima-te (autor: Nissan)
Nissan Altima-te (autor: Nissan)

Co si do budoucna přát více? Doufejme, že Nissan bude nadále takhle odvážný a kreativní při představování svých nových či inovovaných modelů. Představme si například, jak by na pásech vypadalo supersportovní GT-R.

Autor: Martin Liška
ZAVŘÍT