Šéf Toyoty vyslal jasný signál, že není z elektrické revoluce v dopravě příliš nadšený

Automobilka Toyota se snaží přinést na trh alternativní způsoby pohonu vozů, ovšem zatímco v případě jiných automobilek je to především elektrický pohon s bateriemi Toyota více věří vodíku. Elektromobilitě se věnuje také, ale její šéf z celé proměny automobilového sektoru není příliš šťastný a na poslední velké konferenci pronesl, že tyto změny přinesou nutnost obrovských investic, ve finále i vyšší emise oxidu uhličitého a přivodí smrt mnoha podnikům.

Toyoda a jeho Toyota

Toto prohlášení přišlo jen několik dní poté, co japonská vláda vyhlásila svůj plány do roku 2035 zcela zakázat prodej nových automobilů se spalovacími motory, přičemž doteď není stále jasné, zda se tento zákaz dotkne také plug-in hybridních automobilů.

Právě to je nejspíše hlavním důvodem, proč Toyoda, šéf automobilky Toyota, zaútočil na elektromobilitu v pravém slova smyslu. Jeho automobilka je již dlouholetým producentem hybridních vozidel, o čemž svědčí legendární Prius.

Před Toyotou nyní stojí úkol co možná nejdříve zahájit produkci elektromobilů, kterou přislíbila na rok 2025. Jenže pokud chce Toyota uspět před konkurencí, měla by začít s jejich prodeji již v příštím roce. Lexus a Toyota například pro Čínský trh již musely narychlo některé své modely elektrifikovat a to samé je zřejmě čeká i v Japonsku.

Řada paradoxů

Toyota se pokoušela prodávat elektromobily s technikou od Tesly, ale tyto snahy již vzdala. Důvod nikdy neprozradila a raději se začala soustředit na vodíkovou technologii. Jenže Vodíková infrastruktura je prozatím v plenkách a bude vyžadovat masivní investice. Paradoxem je, že omezenou infrastrukturu jmenoval Toyoda jako další problém elektromobilů.

Zároveň je velmi problematické jeho tvrzení o vyšší produkcí oxidu uhličitého. Daleko větším problémem je spíše dopad těžby lithia na životní prostředí, ve kterém se tak děje, ovšem tento fakt Toyota vynechal, Dost možná proto, protože ví, že lithium je a bude nedílnou součástí i vozů jeho společnosti.

Zdroje: Toyota

Autor: Jan Černý
ZAVŘÍT