Nová Octavia bude představena 11. listopadu při speciální příležitosti v pražském Veletržním paláci. Bystří z vás jistě zjistili, že k odhalení dojde jen pár dní po oficiálním představení Volkswagenu Golf 8. generace. Octavii si však budete moci pořídit až od poloviny příštího roku, kdy se na trhu objeví nejoblíbenější karosářská varianta Combi. O produkci pro tuzemský trh se bude pochopitelně starat výrobní závod v Mladé Boleslavi.
Jak bude nová Škoda Octavia vypadat?
I když testovací prototypy nové Octavie zůstávají pořád velice dobře maskované, víme o jejích nových tvarech vcelku dost, a to díky zveřejněným skicám. Přední část vozu je navrhnutá po vzoru menšího modelu Scala, což se projevuje u prakticky rovné masky chladiče. Ten je však u Octavie ohraničen masivním rámem. Světlomety budou diametrálně odlišné, aby se oba modely lépe rozpoznávaly. U větší Octavie budou užší a jednotné, ne jako u faceliftu třetí generace. Ovšem díky dvou odděleným diodovým páskům bude za tmy nadále působit, jako kdyby měla světla oddělena.
Jaké změny se odehrají vzadu?
Designérské změny se samozřejmě odehrávaly v celé délce vozu, nikoliv jenom vpředu. Boční silueta je prakticky totožná, avšak v zadní části automobilu nastaly dost velké inovace. Záď bude ostře řezaná s ostře prostupujícími světly opět podobnými modelu Scala. Dá se také očekávat, že Octavia IV dostane již od základu diodové světlomety. Tak by mělo vypadat Combi, avšak karosářská varianta liftback podstoupí několik dalších změn. Mluví se o zvýšené odtokové hraně po vzoru Hyundai i30 Fastback. Jistotou je nápis Škoda na pátých dveřích, což je dnešní poznávací znak české automobilky.
Jak bude vypadat interiér?
Volant nové Octavie bude atypicky dvouramenný, neboť se inspiruje u projektu Vision X. Samozřejmě nesmí chybět ani volně stojící obrazovka multimediálního systému na vrchu středového panelu. Stejné řešení byste našli i u modelu Scala. V odborných kruzích se hovoří i o přechodu na dotykové ovládání, čímž by se Octavia pomyslně posunula o třídu výše. Pouhým dotykem budete moci ovládat nejen panoramatickou střechu, ale také klimatizaci. Tato technologie je velice podobná Golfu 8. generace. Zvolit můžete rovněž digitální přístrojový štít, který bude bohužel dostupný pouze za příplatek.
Jak na tom bude Octavia IV s motory?
Motory budou převážně převzaty ze současné generace. Benzínové agregáty bude tvořit tříválec 1.0 TSI a čtyřválce 1.5 TSI a 2.0 TSI. V nabídce naftových motorů se dočkáme pouze čtyřválce 2.0 TDI, který bude dostupný i ve slabších variantách jako náhrada stárnoucí jednašestky. K dispozici bude i plug-in hybrid, a to dokonce ve sportovní verzi RS. Koncern VW totiž razí cestu rychlých plug-in hybridů, takže by na hybridní pohon mohla přejít nejen Octavia RS, ale také stávající Kodiaq RS. Alternativní pohon zastupuje čtyřválec 1.5 TSI G-tec na stlačený zemní plyn.
Bude mít Octavia IV bohatou výbavu?
O výbavě nové Octavie IV. generace toho víme asi nejméně. Lze usuzovat pouze ze špionážních fotografií, ze kterých se ovšem zdaleka nedozvíme všechno. Jak už jsme ovšem psali, za příplatek bude určitě digitální přístrojový štít, takže se základní verze musí spokojit s analogem. S ohledem na výbavu modelu Scala můžeme očekávat i digitální online služby díky internetovému připojení pomocí SIM karty. Jistotou je Apple CarPlay a Android Auto společně s aktualizací multimediálního systému přes internet.
Octavia IV. generace zatím vypadá velice slibně. Na plnohodnotný soud si však musíme ještě počkat. Již nyní však můžeme říci, že bude na tuzemském trhu minimálně stejně oblíbená jako současná třetí generace.