1.září je zakroužkováno velice černou fixko v kalendářích všech školáků. Kde se na toto ovšem vyloženě těší je mladoboleslavská Škodovka, která si na tento den přichystala velkou premiéru svého čistě elektrického modelu Enyaq. Před několika dny ukázala pár jeho skic a nyní odhalila design světlometů.
Elektrické vábení
Enyaq představuje vůbec první elektronmobil značky druhé generace, tedy takový model, který vyrostl z čistého listu papíru. Škodovka sice již má své elektrické Citygo, to ovšem vycházelo z již produkčně hotového konvenčního modelu.
Aby Škodovka na novinku co nejvíce nalákala postupně zveřejňuje její střípky. První se představily skici vozu, u kterých ovšem není příliš jasné, zda takto bude vůz skutečně vypadat. Kde to však jasné je, je poslední zveřejněný obrázek světlometů vozu.
Jak se zdá, na ně je Škodovka velice hrdá. Světlomety Enyaqu nabízejí šestiúhelníkové LED diody s matrix technologií, které jsou doplněny o řadudu detailů dodávajících vozu potřebnou dynamiku.
Zároveň zde nechybí tradiční křišťálové prvky, což je naopak znát především u ukázaných zadních lamp, které se vyznačují přesnými liniemi a geometrickým uspořádáním spolu s výjimečně čirými skleněnými povrchy, které vytvářejí neustále nové optické efekty.
MEB a dva elektromotory
Celý vůz strojí na elektrické platformě MEB, kterou Škodovka využívá vůbec poprvé. Celý vůz nebuje nijak veliký, ale i přesto je schopen nabídnout zavazadlový prostor o velikosti 585 litrů.
Podobně jako jeho elektrický příbuzný z řad Volkswagenu, bude i Enyaq nabízen s jedním či dvěma elektrickými motory. Varianta s pohonem zadních kol nabídne dojezd až 500 kilometrů, zatímco dvoumotorová verze s pohonem všech kol bude nabízet dojezd 460 kilometrů. Oproti slabší verzi však bude svižnější a zvládne rychleji akcelerovat.
Zdroj: Škoda Auto, zdroj foto: Škoda Auto