Škodě Auto se daří. V prvních třech čtvrtletích navýšila tržby i zisk

Zprávy o krizi v automobilovém průmyslu se zřejmě netýkají tuzemské automobilky Škoda Auto. Ta za prvních devět měsíců letošního roku dokázala zvýšit nejen tržby, ale také zisk. Přitom bylo zákazníkům dodáno o téměř 3 procenta méně vozů, což zapříčinil lehký propad čínského automobilového trhu.

Automobilka roste od začátku roku

Od ledna do září letošního roku se tržby mladoboleslavské automobilky zvýšily o 17,6 % na 14,8 miliard Euro, čímž se tento ukazatel dotkl svého historického maxima. Nikdy v historii na tom Škoda Auto nebyla lépe. Ve vysokých černých číslech se drží i provozní výsledek hospodaření, tedy zisk. Ten se za první tři čtvrtletí letošního roku zvýšil na 1,175 miliard Euro, což představuje nárůst o 8,5 %. To ovšem nepředstavuje absolutní maximum, neboť to bylo dosaženo v prvním čtvrtletí roku 2017. Konkrétně se jednalo o částku 1,206 miliard Euro.

Kolik vozů automobilka prodala?

Ke svým zákazníkům dodala mladoboleslavská automobilka 913 700 vozů za prvních devět měsíců letošního roku. Pokud tento údaj porovnáme se statistickými hodnotami za stejné období roku loňského, pak zjistíme, že došlo k malému poklesu. Ten je způsoben zejména současným klesajícím trendem na čínském trhu, který se nyní nachází v lehké stagnaci. Ovšem na ostatních trzích byla situace o dost lepší. Na nich došlo k růstu počtu prodaných automobilů o celých 4,4 % na 719 300 vozů. Nejprodávanějšími modely jsou podle předpokladů nová SUV Kodiaq a Karoq.

Vzrostl i odbyt

Růstu se dočkal také odbyt, konkrétně o 15,3 % na 804 900 vozů. Za zvýšením pravděpodobně stojí nejen vysoké prodeje automobilky Škoda Auto, ale také nová konsolidace indických aktivit dalších koncernových sourozenců mladoboleslavské značky. Tuzemská továrna by se nově měla starat o růst popularity celého koncernu, a to od 1. ledna 2019. V říjnu letošního roku také došlo ke sloučení koncernových značek na indickém trhu do jedné globální značky. Nová společnost nese jméno Škoda Auto Volkswagen India Private Limited, kterou povede právě tuzemská Škodovka.

Růst by se neměl zastavit

Růst a prosperita, která se projevovala v předcházejících třech čtvrtletích, pravděpodobně nebude polevovat. V září totiž na mezinárodním automobilovém veletrhu ve Frankfurtu nad Mohanem představila Škoda Auto nové kompaktní modely, které se již nyní těší velké oblíbenosti. Konkrétně se jedná o modely Scala a Kamiq v provedení Monte Carlo. Do popředí se dostává i městské SUV Kamiq, který doplňuje úspěšnou paletu SUV modelů značky.

Všichni jsme samozřejmě rádi, že Škoda Auto vzrůstá, a že se jí daří i na globálních trzích. Trend, který je automobilkou nastaven ji evidentně vede správným směrem.

Autor: Michaela Richterová

#kvíz 1 / 1 | Kolikv vozů prodala Škoda auto za prvních 9 měsíců?

Kolikv vozů prodala Škoda Auto za prvních 9 měsíců?

zavřít reklamu