SUV dnes platí za nejvyhledávanější segment. Důvodů, proč je tak populární je hned několik, a jedním z nich je i možnost průchodu terénem. Že to s off-road schopnostmi těchto vozů není příliš slavné je všeobecně známo, jak si ale vedou ti nejdražší zástupci tohoto segmentu? Odpovědi se dočkáme v následujícím videu.
Dokáže v blátě uspět luxus?
V něm byla hned čtyři luxusní SUV postavena na trať plnou hrbolů, kopců, výmolů, příkopů, zkrátka ideální trať na prověření terénních schopností vašeho vozu. Výkon v tomto případě rozhodně není ukazatelem schopností týkajících se průchodnosti terénem. Zde záleží spíše na pneumatikách, hmotnosti a systému kontroly trakce.
V testu se proti sobě postavila luxusní SUV jako Volvo XC90, Mercedes GLE, BMW X6, Audi Q8 či Range Rover Sport. První jmenovaný dopadl v testu vůbec nejhůře. Sotva překlopýtal před první překážky. Audi Q8 si vedlo podstatně lépe, dokonce až sebejistě. A Range Rover Sport rozhodně nezahanbil rodokmen, ovšem přeplňovaná V8 o objemu 5 litrů byla sem ta poměrně rezervovaná.
DNA do terénu se nezapře
První část testu tedy ukázala zcela odlišné úrovně dovedností. V té druhé to byl opět duel mezi Audi a Range Roverem, které nechaly BMW a ostatní daleko za sebou. Podobné to bylo i ve třetí části, kde ovšem přeci jen Range Rover začal výrazněji dominovat a v poklidu se prokousával skrze všechny překážky, kterým byl vystaven.
Z testu je jasné, že ani jeden ze zástupců není ideálním adeptem pro zdolávání Dakaru. Nicméně u Range Roveru je patrné, že ve své DNA má určité terénní schopnosti, které se sem tam projeví. Lepší ale bude tyto vozy dále prohánět po dálnicích a oslňovat jimi své sousedy. Ovšem ruku na srdce, kolikrát se se svým vozem dostanete do situace, ve které musíte překonávat obdobné překážky?
Zdroj: SUV Battle