Švédská rally bez sněhu a Filip Mareš na 20. místě. Jak dopadli ostatní?

Jak může proběhnout švédská rally bez sněhu? Právě tato otázka byla tou nejčastější v hlavách fanoušků motoristického sportu. Obavy se naplnily, soutěž se odjela ve zkrácené verzi a nakonec i takto ochuzená soutěž přišla ještě o dvě rychlostní zkoušky. To vše kvůli nepřízni počasí a hlavně absenci sněhu.

Švédská rally je zažitý pojem. Závodní speciály na zimních podvozkových setupech, úzké pneumatiky s hroty, dlouhé rychlé powerslidy, auta opírající se v zatáčkách o sněhové bariéry ve vysokých rychlostech… Letošní ročník však byl silně ochuzen, soutěž byla výrazně zkrácena a sníh téměř úplně postrádala. Většinu fotek z letošního ročníku by si tak člověk snadno spletl s také slavnou Finskou rally, která je též součástí mistrovský světa.

Pro českého fanouška byla určitě zpestřením účast naší talentované posádky Filip Mareš a Jan Hloušek. Tento první start v rámci kolotoče mistrovství světa úspěšně dokončili s vozem Škoda Fabia R5 evo na 20. místě absolutního pořadí a jako 11. v kategorii vozů R5. Jistě cenný zářez pro sympatickou posádku.

Na celkové vítězství dosáhl Elfyn Evans s Toyotou Yaris WRC, o 12,7s za ním dokončil soutěž Ott Tänak s Hyundai i20 WRC a třetí mladý Kalle Rovanperä s Yarisem WRC (4. Ogier, 5. Lappi, 6. Neuville, 7. Breen, 8. Suninen, 9. Katsuta, 10. Huttunen).

Teprve 19ti letý Rovanperä, který minulé dvě sezóny hájil barvy Škoda Motorsport s vozem Fabia R5, si při svém druhém startu s vozem WRC v rámci MS připsal nejen první pódiové umístění, ale také první vyhranou rychlostní zkoušku v absolutním pořadí.

Budoucnost Švédské rally je však nahnutá. Jean Todt (prezident FIA) po soutěži řekl, že se podobná situace již nebude opakovat. Pokud bude v kalendáři zahrnuta zimní soutěž na sněhu, musí být na sněhu. Bude to znamenat nahrazení jinou soutěží nebo přesunutí soutěže více na sever? Do půl roku bychom měli znát odpověď.

Autor: Karel Mareš
zavřít reklamu