Nejedna země na světě chce snížit emise v dopravě. Mnohé země si proto stanovují různé krátkodobé i dlouhodobé cíle, které mají vést ke snížení emisí na silničních i jiných komunikacích. Ani Švédsko není v tomto případě pozadu. I ve Švédsku se nyní snaží o to, aby došlo ke snížení emisí ve zmiňované dopravě. Švédi v nedávné době sestavili velice ambiciózní plán, podle kterého chtějí postupovat. Pravdou však je, že tento plán má jednu obrovskou trhlinu. Tou trhlinou je fakt, že rozvoj dobíjecích stanic ve Švédsku velice zaostává v porovnání s výrazně rychlým růstem počtu elektromobilů na švédských silnicích.
Samozřejmě Švédsko není jedinou zemí, která je otevřená elektromobilitě. I Norsko a jiné země jsou připraveny nahradit klasická vozidla těmi elektrickými. V současné době však roste počet elektromobilů, ovšem neroste počet dobíjecích stanic. Dobíjecí síť určená elektromobilům zkrátka zaostává
Prodeje elektromobilů neustále stoupají
Švédsko však musí začít rychle jednat. Vždyť neustále rostou a stoupají prodeje elektromobilů. Jenom během první poloviny letošního roku stoupl prodej elektromobilů o neuvěřitelných 250 procent! V porovnání s rychle rostoucím prodejem elektrických vozidel však opravdu dobíjecí sítě zaostávají.
Navíc zdejší švédská rozvodná síť je velice zastaralá, investice do ní je rozpočítána na dalších deset let. To tedy znamená, že kapacita nabíjecích stanic nemůže být ve Švédsku rozšířena až do roku 2030. Stavbu dobíjecích míst opravdu nelze nijak urychlit.
Ani pozastavení prodeje elektromobilů nepomůže
Samozřejmě se nabízí možnost, že se pozastaví prodej elektromobilů, než se problém s dobíjecími stanicemi vyřeší. Jenže ani to současný problém neřeší. Ve Švédsku je už odkoupeno tolik vozidel, že ani pro ně není dostatek dobíjecích kapacit. Jestli tedy elektromobilů přibyde, to už je jedno. Vláda se nyní musí rychle rozhodnout, co dělat. Jak tuto situaci vyřešit, než se začnou hromadit nespokojení občané, kteří nebudou mít, kde dobít svůj automobil.