Tenhle Mustang Mach-E dokazuje, že si své označení zaslouží

Ford má novou a nutno říci naprosto neuvěřitelnou hračku. Jedná se o zcela přepracovaný a hlavně brutálně nadupadný Mach-E s označením 1400 a ano, ona číslovka skutečně prozrazuje, jakou silou tento vůz disponuje.

1400 elektrických hřebců

Mach je dílem Ford Performance, tedy oddělení, které má na starosti vytváření skutečně unikátních vozů stojících na základě klasických produkčních verzí. Ta v případě Mustangu Mach-E budila velké emoce především kvůli svému pojmenování, ovšem v případě tohoto prototypu je jméno zcela na místě.

Automobil je jakýmsi demonstrátorem potenciálu, který v Mach-E, ale vlastně všech elektromobilech, které budou přicházet dříme. Ford se navíc netají tím, že není problém jeho vůz nastavit tak, aby dokonale vyhovoval potřebám jakéhokoliv jezdce. V případě daného prototypu mluvíme o sedmi elektromotorech, která pohánějí všechna čtyři kola. Tři se starají o pohon předních kol a čtyři o pohon těch zadních. Ty spolupracují s vysoce výkonnou litrhium-iontovou baterií s příměsí niklu, manganu a kobaltu, které jsou zárukou dostatečné nálože energie, která je potřeba pro krmení 1400hlavého koňského stáda.

Foto: Ford

Všestranný umělec

Automobil je navíc navržen tak, aby umožňoval co nejlepší rozhánění výkonu na kola, takže lze vůz používat jak na okruhu, nebo také při driftování na Ghymkaně. Pro větší zábavu je tu také namontována hydraulická ruční brzda. A to nejlepší, zábavu si mohou užít i děti, díky ponechání zadních sedadel.

Nepřehlédněte: Toto je ten vůbec nejdražší Mustang světa.

Prototyp by měl být zároveň pojízdnou laboratoří, na které se budou testovat nové postupy a technologie. Kapota je zde vytvořena z organických kompozitních vláken, zatímco zbytek těla je z klasických uhlíkových vláken. O tom jaké to je takovýto vůz řídit se podělil i Vaughn Gittin Jr, která spolupracoval na jeho vzniku. Ovšem jeho slova jsou mírně řečeno, lehce nepublikovatelná. Ve volném překladu se jedná o masakr, ze kterého se málem…

Foto: Ford
Autor: Jan Černý
ZAVŘÍT