Jak se zdá, tepelné čerpadlo Modelu Y dokáže svou práci udělat pořádně. Tento vůz kalifornské automobilky o sobě dává již delší dobu vědět konzistentně dobrými výkony, a vysokou laťku si nejspíše udrží i v zimě.
Zima jí nezastaví
Tato větší a všestrannější verze Modelu 3 je navržena tak, aby dokázala konkurovat malým crossoverům, ale také větším SUV modelům. Navzdory své velikosti dokáže coby elektromobil perfektně fungovat také v zimních testech a to dokonce lépe, než menší sedan od Tesly.
Tepelné čerpadlo není zcela běžným výbavovým prvkem automobilů, ovšem Modely Y jím vybavovány jsou. To je také důvod, proč si tento vůz vedl tak dobře během uskutečněných zimních testů na Aljašce, tedy oblasti, kde pro tyto účely Tesla své vozy testuje pravidelně. Nyní se dostaly ven některé detailnější informace o výsledcích a nevypadá to vůbec zle.
Tesla se dostala na trh v březnu, a tak prozatím nebylo příliš mnoho příležitostí k tomu otestovat její chování ve skutečně třeskutých mrazech. Na základě testů však vyšlo najevo, že navzdory větším rozměrům a o něco horší aerodynamice, si Tesla Model Y v zimě vědě lépe než její nejbližší příbuzný Model 3.
Účinnost 66 %
V řeči čísel, byla celková účinnost vozu 66 %, což je o dvě procenta více než v případě Modelu 3, navíc ještě v konfiguraci Long Range, v případě verze Standard Range Plus, se jedná dokonce o čtyřprocentní rozdíl.
Je tedy jasné, že s Modelem Y bude radost jezdit i u nás, kde dokáže zima některé řidiče taktéž potrápit. Modelu Y v Evropě prozatím příliš neuvidíte, což by se však mohlo brzy změnit. Tesla nedaleko Berlína staví svou vlastní továrny na výrobu elektromobilů, ve které budou vyráběny právě výhradně Model 3 a Model Y. A to znamená, že by jich i u nás mohlo brzy jezdit dost a dost.
Zdroj: Tesla