Daimler zůstává, ale i přesto se Daimler mění na Mercedes-Benz, který pod ním již existuje. Nejnovější podnikové změny, které se odehrávají pod německou automobilkou mohou působit trochu zmateně, ve skutečnosti se však jedná o celkem logickou optimalizaci.
Přejmenování na staré jméno
Daimler mění jméno na Mercedes-Benz v důsledku masivního firemního posunu ve strategii. Tyto změny jsou podřízeny daleko citelnější orientaci na budoucnost s nulovými emisemi a autonomní technologie. Proto se rada společnosti Daimler rozhodla, že křídlo společnosti orientované právě na tuto budoucnosti dostane jméno Mercedes-Benz, zatímco jméno Daimleru bude nadále fungovat pod divizí Daimler Truck.
Automobilka tak chce jasně oddělit dvě divize, které působí v odlišných průmyslových odvětvích, na které čekají velké změny. Mimo obchodní komunikace by měl tento krok umožnit také odlišné přístupy k vývoji pod jinými cíli, které jsou ovšem u obou automobilek silně orientovány na co nejekologičtější přístup při výrobě.
Lepší a zase lepší
Společnost Daimler Truck definovala své vize do budoucna na základě rozsáhlého výzkumu v oblasti bateriových elektrických nákladních vozidel s palivovými články a také autonomními schopnostmi.
Tento krok navíc dává smysl i co se přístupu k zákazníkům týče, protože čím více se ona ulita uzavře, tím je společnost schopna efektivněji zdokonalovat svůj zákaznický servis a nabízet zákazníkům takové služby a vozy, které skutečně chtějí. Daimler Truck je největším světovým výrobcem nákladních vozidel a autobusů na celé řadě kontinentů a proto pro něj byla tato oblast obtížně uchopitelná vezmeme-li v potaz, že se ještě staral o divizi automobilů.
Proto Ola Källenius, předseda představenstva společností Daimler řekl „Jsme přesvědčeni, že nezávislé řízení a správa jim umožní pracovat ještě rychleji, ambiciózněji investovat, zaměřit se na růst a spolupráci, a tím být výrazně agilnější a konkurenceschopnější.“