Škodovky vždy byly, jsou a budou nejoblíbenějšími automobily většiny Čechů. Důvodů je samozřejmě mnoho, jedním z nejdůležitějších zcela jistě ten, že se jedná o automobilku s českými kořeny. Napadlo vás někdy, jaký význam má typické logo Škody? Vzhledem k tomu, že Škoda patří do koncernu VW, objasněme si i několik znaků dalších německých automobilek?
Škoda
Logo Škody prošlo za svou existenci určitým vývojem. To, se kterým se na vozech setkáme dnes, vzniklo již téměř před sto lety v roce 1926. Kruhové logo, uvnitř nějž se nachází stylizovaná hlava Indiána s čelenkou o pěti perech, která je doplněna o doprava letící šíp. Někdy se udává, že šíp je symbolem pokroku, čelenka s pery, která připomíná křídla ptáka, symbolem volnosti a oko symbolem preciznosti. Do roku 1990 byl logo modré, poté se změnilo na zelené.
Volkswagen
Znak Volkswagenu je samozřejmě vytvořen protnutím písmen V a W z německého originálního názvu Volks Wagenwerk. Název Volkswagen se nejčastěji překládá jako „lidový vůz“, původním cílem automobilky totiž bylo vyrábět automobily, které by byly cenově přijatelné pro většinu obyvatel.
Audi
Logem Audi jsou čtyři propojené kruhy. Ty představují čtyři společnosti, ze kterých koncern vznikl, Audi, DKW, Horch a Wanderer. Každý kruh symbolizuje jednu značku a jejich protnutí jednotu po sloučení.
Mercedes-Benz
Znak další známé luxusní německé automobilky představuje třícípou hvězdu v kruhu. Hvězda má být symbolem země, vody a vzduchu a měla vyjadřovat univerzálnost použití motorů společnosti Daimler. Ta byla jednou ze dvou značek, jejichž sloučením automobilka vznikla.
Zdroj: carlogos.org, luxatic.com, skoda-auto.cz