Mercedes Rudá svině (zdroj foto: lsxmag.com) | ilustrační fotografie
článek: Prozradíme vám, kde se započala slavná éra AMG
Jak byla Rudá svině upravena?
Je asi jasné, že v luxusní limuzíně nezůstal kámen na kameni. Hoši od AMG odmontovali chromované nárazníky, rozšířili blatníky a nasadili o hodně lehčí hliníkové dveře. Nesměly chybět ani širší pneumatiky pro lepší přilnavost a pár dodatečných světel přelepených páskou. V interiéru přibyly závodní sedačky a ochranný rám. Na místě však překvapivě zůstala i zadní sedadla, dveřní panely i elegantní přístrojová deska. V případě odstranění této přebytečné zátěže mohla být Rudá svině ještě o něco rychlejší.
Nejvíce pozornosti muselo být pochopitelně věnováno motoru, neboť i upravený Mercedes vážil hodně přes 1600 kg. Původní osmiválec byl převrtán na objem 6.8 litru a dostal lepší vačkové hřídele, vahadla, hlavy válců, sání nebo nový výfuk. Díky všem těmto precizním úpravám se nakonec podařilo z motoru vymačkat masivních 428 koní, což na 70. letá a velký Mercedes nebylo vůbec špatné. Maximální rychlost se díky tomu zvýšila na úctyhodných 265 km/h. Nyní byl AMG 300 SEL 6.8 plně připraven vyzvat své konkurenty na závodní trati.