Evropské nejprodávanější SUV dostalo omlazení. Nové nárazníky a světlomety mu dávají look roku 2020.
Je až neuvěřitelné, že během loňského roku sjížděl zcela nový Tiguan z jednoho ze čtyř závodů Volkswagenu rozesetých po celém světě každých 35 sekund. A že by se vozy kupily na parkovištích před závody? Ani náhodou, tohle auto jde na dračku jak teplé housky.
Omladit a neuškodit
Před Volkswagenem proto stál poměrně složitý úkol, omladit novinku takovým způsobem, aby se nevytratilo její kouzlo, ale zároveň splňovala veškeré parametry vozu pro rok 2020. Proto se odehrál facelift skutečně decentní, který vozu přinesl nový vzhled předních i zadních nárazníků, nové světlomety a také inovovaný infotainment spolu s novým hnacím ústrojím.
Faceliftovaný Tiguan je nabízen ve čtyřek výbavových úrovních. Nad základ jsou k dispozici specifikace Life, Elegance a R-Line. Pro všechny jsou dostupné inovované LED světlomety, přepracovaná mřížka masky a nový infotainment s 6,5“ displejem. Navíc je k dispozici také příplatkový zvukový systém a inovované ovládání klimatizace.
Nové motory
Zároveň je k dispozici nový asistent. Ten nese název Travel Assist. Jedná se o prvek autonomního řízení, který je schopen ovládat vozidlo na dálnicích pomocí adaptivního tempomatu a asistenčních systému pro jízdu v pruhu. Stále je však pro něm nutné mít ruce na volantu, který je natolik citlivý, že je schopen poznat, zda jej řidič skutečně svírá či nikoliv.
Ty největší změny však přicházejí až s novou motorovou nabídkou. Mimo nového Tiguanu R, tedy sportovně laděné varianty vozu, nechybí ani zeleně laděný kolega jménem Tiguan eHybrid.
Čtěte také: Polsko chce vzkřísit svou automobilovou produkci.
Jedná se o plug-in hybridní verzi vozu s výkon 242 koňských sil a schopnosti ujet bezmála 50 kilometrů pouze za využití elektrické energie. Tyto dva modely pak doplňuje tradiční motorová paleta, na kterou jsme byli u Tiguanu zvyklí z předchozí verze.