Volkswagen ID. 1 jako první lidový elektromobil. Dokáže zopakovat boom VW Brouk?

Počet elektrických modelů v portfoliu automobilky Volkswagen neustále stoupá, a nyní se k nim ještě přidává malá nákupní taška do města. Model ID. 1 se má v showroomech objevit sice až v roce 2023, avšak značka už nyní zahajuje kampaň jeho propagace a samozřejmě i řádného testování. Auto bude velice podobné současnému e-Up, avšak zároveň bude naprosto odlišné. Pojďme se podívat ID. 1 pod kapotu.

VW využije nové platformy pro elektromobily

Zatímco model e-Up byl původně obyčejným vozem s konvenčním pohonem, čemuž samozřejmě odpovídala i jeho konstrukce. ID. 1 je již od počátku pravým elektromobilem. Jeho pohon bude čistě bateriový, takže museli inženýři zvolit i vhodnou modulární platformu. Tou se stala koncernová platforma MEB, která bude pravděpodobně základním stavebním kamenem všech budoucích elektromobilů, včetně chystaného modelu ID. 3.

Hlavním lákadlem bude cena

Očekává se, že bude ID. 1 osazen dvěma druhy baterií s kapacitou 24 kWh nebo 36 kWh. Tím pádem bude cena sražena na naprosté minimum a tento elektromobil se bude moci stát lidovým vozem budoucnosti. Dojezd by měl být kolem 350 kilometrů, což je pro nákupní tašku naprosto dostatečné, přeci s ním budete jezdit převážně ve městě. Volkswagen doufá, že dokáže srazit výrobní náklady natolik, aby ID. 1 prodával za cenu 10 tisíc euro. Tím pádem by šlo o nejlevnější elektromobil na trhu.

Šéf automobilky slibuje revoluci

Samotný vedoucí značky VW potvrdil, že je v dnešní době nesmyslné strkat akumulátory do koncepčně klasických vozů, jak tomu před časem učinili v modelu e-Up. Pracuje se tedy na vývoji nové modulární platformy speciálně pro elektromobily, která by měla nahradit stávající MEB. Navíc plánuje automobilka produkci i vozů ID. 2 soupeřících s Renaltem Zoe nebo Peugeotem e-208.

V budoucnu se můžeme těšit na mnoho elektrických vozů z modelové řady ID. Zatím to vypadá, že se Volkswagen během několika málo let zaměří pouze na elektromobily a auta na konvenční pohon odsune na vedlejší kolej.

Autor: Karel Mareš
ZAVŘÍT