Vozy, které jsou velice lákavé ke koupi. Do kterého auta chytře investovat vaše finance?

Po celém světě se nachází několik aukčních domů, z nichž jedny z nejlepších se nachází ve Velké Británii. Je na nich možnost přihazování online, takže se nemusíte děsit toho, že by vám nějaký automobilový skvost unikl. Nabízí se ovšem otázka, zda raději investovat do starého veterána, nebo do youngtimeru z 80. nebo 90. let? Jednoznačná odpověď bohužel neexistuje, ale možná vás budou zajímat následující 3 vozy.

Ford Sierra RS Cosworth z roku 1987

Už při pohledu na tento jedinečný sportovní vůz jdou někteří do kolem. Po celém světě existuje jen velmi málo zachovalých kusů v dobrém stavu. Pokud si na něj děláte zálusk, měli byste si připravit minimálně milion korun. Vozy s velmi malým nájezdem jsou o to cennější. Při jejich pořízení ale musíte počítat s řadou oprav, protože se dá očekávat, že tyto Fordy jejich původní majitelé určitě nešetřili.

Jaguar E-Type S2 Roadster z roku 1969

E-Type je naprostá klasika. O druhé verzi se však tolik nemluví, protože podle mnohých už není tak dobrá, jako původní E-Type. Mezi oběma variantami ale najdete pouze malé rozdíly, navíc z profilu vypadají prakticky stejně. Zachovalý a provozuschopný kus vás bude stát přinejmenším 1,5 milionu korun českých. Dá se však očekávat, že jeho cena poroste, takže jej za několik let můžete prodat i za trojnásobek.

Jensen Interceptor z roku 1969

V České republice jde o poměrně neznámý vůz, avšak v Anglii jde o naprostou veteránskou klasiku. Obrovský motor 7,2 litru se krčí pod oblou a elegantní kapotou. I když je Jensen dost velkým cestovním vozem, výkon mu rozhodně nechybí. Už při prvním pohledu vám ale musí být jasné, že se jedná o zlatý grál. Těchto aut se dochovalo velice málo, takže bude jejich cena raketově stoupat nahoru.

Máte-li přebytečné finance, které aktuálně nepotřebujete, zkuste je investovat do zajímavého vozu. Nejenom, že si s ním budete moci užít spoustu zábavy, ale za pár let jej prodáte za dvou až trojnásobnou cenu.

Autor: Martin Liška
ZAVŘÍT