Vše, co potřebujete vědět o novém Porsche 911

Porsche 911 generace 992 si můžete již po nějakou dobu pořídit i vy, avšak před nedávnem bylo viděno špionážním fotografem s neznámým aero paketem. Auto nově disponuje komplexnější aerodynamikou, které vévodí masivní zadní spojler, podobný starším verzím GT2. Při bočním pohledu sice působí útlým dojmem, ale přesto jej na zádi nového Porsche rozhodně nepřehlédnete. V každém případě dokonale zapadne do konceptu celého vozu a nepůsobí jako pěst na oko.

Jaká je budoucnost GT vozů u generace 992?

Většina nových modelů generace 992 bude disponovat standardním šestiválcovým motorem Boxer, kterým se Porsche 911 proslavilo. Nesmíme ale zapomenout na verze GT2 a GT2 RS, které se s tímto obyčejným agregátem jistě nespokojí. Je však daleko pravděpodobnější, že se světu nejprve ukáže decentnější verze GT3, která bude vycházet z testovacího Batmobilu. Pohonný agregát bude stejný jako u staršího Porsche 991.2 Speedster a půjde o čtyřlitrový Boxer. Můžeme se tak těšit na klasický atmosférický motor s charakteristickým zvukem, při jehož poslouchání se vám budou ježit i vlasy na hlavě.

Jak to bude s Porsche 911 Turbo?

Skoro všechny nové verze modelu 911 Turbo už spatřily světlo světa, avšak automobilka neustále přichází s novými inovacemi a informacemi. Dotahují se poslední detaily, neboť německé Porsche vždy platilo za výrobce naprosto dokonalých automobilů bez jakýchkoliv závad. Například nové Turbo bylo spatřeno v ostrém provozu bez standardní kamufláže, a proto se můžeme pokochat jeho vzhledem. Všimnout si můžeme například napevno přidělaného zadního křídla nebo dvou obrovských rour, které slouží jako výfukové potrubí. Obyčejné brzdové světlo je nahrazeno tenkým LED páskem na zadním spojleru.

Co víme o motorech v modelové řadě 992?

Již nyní víme, že verze Carrera S a 4S budou mít pod kapotou plochý šestiválec s přeplňováním o výkonu 444 koní, což je o 30 více, než u stejných předchozích modelů. Tím pádem Carrera S zvládne stovku za 3.7 sekundy, zatímco Carrera 4S bude ještě o jednu desetinu vteřiny rychlejší. Výkon je přenášen pomocí osmistupňové dvou spojkové převodovky PDK, která dokáže řadit velice rychle a navíc pomůže snížit uhlíkovou stopu daného vozu. K dispozici bude pochopitelně i manuální řazení pádly pod volantem, což ještě umocní požitek z rychlé a ostré jízdy.

Jak bude vypadat interiér?

V interiéru neočekávejte žádné převratné novinky, neboť se bude přístrojový štít velmi podobat současným modelům Cayenne nebo Panamera. Palubní deska je doplněna tlačítky pro klíčové a často používané funkce, takže budete mít jejich ovládání doslova přímo před nosem. Na středové konzoli setrvalo manuální ovládání klimatizace a volič jízdního směru pro automatickou převodovku. Nesmí chybět ani stylový držák na nápoje nebo elektrická ruční brzda. Porsche se ovšem nevydalo moderní cestou, a proto si k nastartování stále připravte obyčejný klíček.

Nové Porsche 911 modelové řady 992 jistě stojí za pozornost. Jde totiž o další povedený sportovní automobil, který je ale více než vhodný na denní používání. Čekání na nové ostré verze GT vám tedy může zpříjemnit například model Turbo nebo Carrera S či 4S.

Autor: Karel Mareš

#kvíz 1 / 1 | Za jak dlouho zvládne Carrera 4S zrychlení z 0 na 100?

Za jak dlouho zvládne Carrera 4S zrychlení z 0 na 100?

ZAVŘÍT