Společnost Daimler nedávno oznámila partnerství s jednou z nejvýznamnějších společností na poli autonomních technologií, kterou je Waymo. Účelem tohoto partnerství je nasazení technologie, který by umožnila provoz nákladních tahačů ve 4. úrovni autonomie. Pokud vás však představa plně naloženého tahače jedoucího po dálnici znervózňuje, pak můžete být zcela v klidu. Prozatím se jedná jen o oznámeni partnerství, bez jakýchkoliv přesnějších časových údajů.
Nové partnerství
Dostat takový tahač na silnice totiž bude chvilku trvat a to i z toho důvodu, že prozatím se některé vozy mohou pochlubit třetí úrovní a i ta se dostává do provozu velmi pomalým tempem.
Partnerství chce stavět na rozsáhlém výzkumu, vývoji a testování autonomních systémů od společnosti Waymo, které budou využívat tahače Freightliner, které spadají do rodiny Daimleru. Obě společnosti byly na podrobnější detaily poměrně skoupé. Nicméně víme, že první krok bude testování technologie Waymo Driver, kterou budou využívat speciálně navržené nákladní vozy Freightliner Cascadia. Prozatím bude vše testováno pouze na území USA.
Není autonomie jako autonomie
Čtvrtá úroveň automatizace je významným krokem oproti aktuálně využívané druhé úrovně, jako je například Tesla Autopilot. Na této úrovni je vůz schopen zvládnout některé funkce řízení a plynu, ale ve většině případů potřebují pomoc ze strany člověka.
Oproti tomu čtvrtá úroveň dává automobilům daleko větší volnost a mnohem více prostoru k rozhodování bez lidské interakce. Člověk je však za volantem pro případný zásah stále potřeba.
V současné době se pomalu ale jistě začíná na silnice dostávat třetí úroveň. Tou se mohou například pochlubit některé vozy od Audi či Mercedesu. Problém však je, že tato úroveň naráží na řadu legislativních omezení. Prozatím není schválena ani ve Spojených státech, takže je nejdříve nutné odstranit tyto problémy, a až poté můžeme vyjet na silnice skutečně autonomně.
Zdroj: Daimler