Proč je v České republice nejpopulárnější značkou Škoda?

Mladoboleslavskou Škodovku zná v našich končinách naprosto každý. Pro mnohé z vás se jistě stala osudovým automobilem, neboť jste si ji koupili za své první našetřené peníze nebo jste v těchto vozech dokonce absolvovali autoškolu. V minulosti bylo sice pár modelů, které se zrovna dvakrát nepovedly, avšak i ty se dnes stávají ceněnými veterány. V jednadvacátém století však Škoda vyrábí velice kvalitní a praktické automobily, po kterých je v tuzemsku neskutečný hlad.

Škoda vždy oslovovala svou praktičností

Zejména v poslední době často slýcháváme proslulý slogan „Simply clever“. Tento koncept zaujal celou řadu nejen tuzemských zákazníků, ovšem na ty je cíleno především. Přece jenom je Česká republika domácím trhem Škodovky, a proto se na něm chce pochopitelně předvést v tom nejlepším světle. Zmínit můžeme například šikovnou přihrádku na deštník ve dveřích auta nebo škrabku na led umístěnou u víčka palivové nádrže.

Jaké jsou výhody vozů Škoda?

Další velkou devízou vozů z Mladé Boleslavi je dostupnost servisů. Jelikož se jedná o českou automobilku, tak je síť autorizovaných servisů velmi hustá. Kde se nenacházejí, tam je s velkou ctí zastoupí lokální autodílny, z nichž některé se na Škodu přímo specializují. Rozhodně neuděláte chybu v případě zakoupení ojetého automobilu, neboť jsou tyto vozy vyráběny z velice kvalitních materiálů. Sami se můžete přesvědčit o jejich kvalitách v našem předchozím článku, ve kterém jsme se zabývali průměrnou spotřebou legendární Octavie 1,9 TDI.

Škodovka vždy oslovovala cenou

Mimo široké servisní sítě se mladoboleslavská automobilka může pyšnit i příznivou cenovou politikou. Vedení firmy jednoduše ví, jak na české zákazníky zapůsobit. Kvalitní zpracování, levné náhradní díly a nízká pořizovací cena jsou bezpochyby faktory, které na tuzemského kupujícího musí zapůsobit. Základní Škodu CityGo si pořídíte již od 200 tisíc korun, avšak na velice populární SUV modely si budete muset připravit necelý milion korun. To sice není úplně málo, avšak vozy ve stejné kategorii jsou klidně o stovky tisíc dražší.

Některé modely se stávají ceněnými veterány

Ani na trhu se starými automobily na tom mladoboleslavská Škodovka není špatně. Zatracované a často kritizované modely z dob komunismu se dnes pomalu stávají velice ceněnými veterány, na kterých můžete později vydělat velké peníze. Například Škoda 1000 MB v dobrém stavu se za pár let bude prodávat za milion, možná i více. Populární se stává i Favorit z přelomu tisíciletí. Do parády si jej berou zejména mladí lidé a tuneři, kteří jej dokáží neskutečně vyšperkovat. Někomu se však hranatý design nelíbí, a proto dává přednost daleko elegantnější původní Felicii nebo Erku. Za Škodu 110 R však dnes zaplatíte částku okolo 300 tisíc korun. Kvůli Felicii budete muset sáhnout daleko hlouběji do kapsy, neboť se modely po renovaci prodávají i za 700 tisíc korun.

Určitě se mezi vám nachází mnoho milovníků mladoboleslavské Škodovky. Schválně si zkuste uvědomit, kolik různých modelů za svůj život řídili a kolik jste jich vlastnili.

Autor: Karel Mareš
zavřít reklamu