Continental představil inovativní pneumatiku, která řeší velkou chybu řidičů!

I když je letošní autosalon ve Frankfurtu kvůli mnoha věcem kritizován, přinesl celou řadu méně a více inovativních novinek. O nich určitě ještě psát budeme. Mezi novinkami představenými na tomto autosalonu je i zcela revoluční pneumatika od gumárenského gigantu Continental. Sama totiž dokáže předejít chybě, kterou mnozí řidiči velice často dělají.

Proč musí být pneumatika správně nahuštěna?

Špatný tlak v pneumatice má vliv nejen na životnost gumy jako takové, ale zásadním způsobem ovlivňuje také chování vozu. Ovlivnit však dokáže i spotřebu, neboť na podhuštěných pneumatikách budete dosahovat daleko vyšší spotřeby, než v případě správného tlaku. Na základě nedávného výzkumu bylo zjištěno, že pneumatika podhuštěná cca o 7,5 PSI dokáže ovlivnit spotřebu automobilu až o necelá tři procenta, což rozhodně není málo. Z další studie vyplývá, že s podhuštěnými gumami jezdí celá čtvrtina řidičů, zároveň je to nějak výrazně netrápí. To je pochopitelně špatně.

Pneumatika si bude sama hlídat tlak

Celý systém staví na mnoha velice chytrých senzorech, které sledují zásadní parametry v pneumatice. Počítač se tak dozví, jaký má pneumatika vzorek, jak je celistvý plášť, případně jaký je v ní tlak. Tento systém funguje neustále, a proto má centrální jednotka pořád dostatek velmi důležitých informací. Například k navýšení tlaku v gumě se používá odstředivá pumpička, která využívá sílu rotujícího kola, což ji umožňuje dohustit pneumatiky na požadovaný tlak bez externích zařízení.

Celkově jde o plně autonomní technologii, která je dalším krokem k vytvoření samořiditelných vozů. Ty by se nově nejen sami ovládaly, ale také by si samy dofukovaly pneumatiky.

Bude tato technologie opravdu fungovat?

Společnost Continental ve svůj nový vynález plně věří, a proto tvrdí, že časem povede k daleko lepší efektivitě provozu, snížení emisí CO2 a snížení spotřeby paliva. Mimo to by mohla pomoci k vylepšení jízdních vlastností vozu, zejména v okamžiku přepnutí jízdních režimů. Jak bude tato technologie fungovat v praxi se teprve uvidí, avšak Continental ji již nyní pečlivě testuje, aby byla jednoho krásného dne připravena fungovat v reálném světě.

Možná si budete říkat, že ve světe pneumatik nejde vymyslet nic nového. Stále se však objevují nová a nová technologická řešení, a firma Continental se vždy držela v popředí tohoto vývojového závodu.

Autor: Karel Mareš
zavřít reklamu