Automobiloví konstruktéři se neustále snaží inovovat naprosto všechno. Mnohdy přijdou i s vylepšením něčeho, co je v autě již od jeho prvopočátku – a selským rozumem se na dané věci nic zlepšit nedá. Pojďme se společně podívat na ty nejvíce zbytečné inovace, které dnes automobilky montují do svých nejnovějších modelů.
Ovládání přístrojů gesty
Je pravda, že myšlenka na ovládání rádia nebo klimatizace pouhým pohybem ruky nebo prstu je docela chytrá. Skutečně ale takovou vychytávku potřebujeme? Otáčení prstu v kruhu dokážeme upravit hlasitost rádia nebo mávnutím rukou odmítnout telefonní hovor, aniž byste spustili oči z cesty. Ve skutečnosti jsou všechny tyto inovace zcela zbytečné.
Ptáte se proč? Moderní auta mají přeci multifunkční volant, odkud můžete většinu zařízení na palubní desce ovládat. Například hlasitost rádia se daleko snadněji reguluje přes volant než točením prstu kdesi před obrazovkou.
Ovládání přístrojů hlasem
Stejně jako ovládání gesty je i ovládání hlasem docela dobrý nápad. Každý, kdo jej alespoň jednou v životě použil, bude tvrdit, že je docela frustrující a mnohdy nefunguje tak, jak by mělo. Mezi typické možnost hlasového ovládání patří nastavování navigace nebo přeskakování skladeb v autorádiu. Zrovna satelitní navigace však často nerozumí tomu, co jí říkáte, takže stejně musíte destinaci zadat ručně.
LED projektory ve dveřích
Nemáme absolutně ponětí, odkud tenhle nápad přišel. Kdo by proboha montoval LED projektory do dveří, aby se po jejich otevření na zem promítlo například logo dané automobilky? Musíte k němu přijít, fyzicky otevřít dveře a vlastně šlápnout do promítaného obrazu, což rapidně snižuje už tak špatný umělecký dojem.
Indikátor včasného přeřazení
Pokaždé, když se na palubní desce rozsvítí světýlko indikující potřebu motorové jednotky přeřadit nahoru nebo dolů, tak se nám zježí chlupy na zádech. Pro začátek byste měli vědět, že počítač nedokáže přesně odhadnout jízdní vlastnosti ani stav vozovky, takže mnohdy ukazuje naprosté nesmysly. Myslíme si, že by měly být tyto zbytečné kontrolky odstraněny a místo nich by se na přístrojovém štítu měly objevit daleko užitečnější indikátory. Schválně, kdo z vás řadí podle tohoto ukazatele?
Čtěte také: Nadšenec upravil své auto podle filmu Tron. Stačily mu k tomu pouze reflexní vinylové pásky
Kruhový volič jízdných režimů
Kruhový ovladač možná vypadá o něco lépe než nevzhledná páka připomínající okurku, která trčí z prostoru mezi sedadly, je ale také praktický? Rozhodně ne! Když totiž rychle potřebujete změnit směr jízdy například při parkování na rušné silnici, nemáte čas se dívat dolů na otáčející se kolečko. Rozhodně nechcete hádat, zda máte zařazeno Drive nebo Reverse. Otočné knoflíky jsou pro doplňkové systémy báječné, ale k řazení má vždy sloužit páka.
Chystáte se na roadtrip po Evropě? Tyto silnice byste rozhodně měli vyzkoušet.
Pádla pro řazení v běžných autech v automatu
Vynechejme teď sportovní auta, s nimiž na okruhu potřebujete řadit manuálně pomocí pádel pod volantem. Proč byste proboha měli potřebu manuálně řadit, když už jste si koupili auto s automatickou převodovkou? Chápeme, že na každodenní ježdění po městě nechcete manuál, avšak tím pádem máte nechat veškeré řazení na autě. Jestliže příslušné pádlo nestisknete v tom pravém okamžiku, auto stejně příkaz ignoruje.
Schválně kolik těchto zbytečných automobilových inovací se nachází ve vašem autě? Je hezké, že jde pokrok kupředu, avšak měli bychom zůstat nohama na zemi a zaměřit se například na zefektivnění spalování nebo na faktor bezpečnosti.