Rychlostní rekordy jsou tu proto, aby se jejich hodnota neustále posouvala dále. Své o tom ví i automobilka Bugatti, která se v minulosti o překonání rekordní maximální rychlosti několikrát zasloužila. V nedávné době ji však tento triumf vyfoukl Koenigsegg. Jak všichni známe Bugatti, toto se jim určitě nelíbilo a proto trochu vylepšili Chiron. Nechtěli pouze překonat své švédské rivaly, ale přímo je rozdrtit.
Měl Chiron na překonání rekordu?
Toto není zase tak nemístná úvaha, jak by se některým mohlo zdát. Koenigsegg Agera RS totiž stanovil rekord 447,19 km/h. Papírová maximální rychlost Chironu však je „pouhých“ 450 km/h, což by na překonání stačilo, avšak na totální rozdrcení je to poněkud málo. Vývojáři proto vyrazili za inženýry do firmy Dallara, kteří patří k nejlepším návrhářům závodních aut vůbec. Jejich meta byla vytyčena dost jasně, 300 mil za hodinu, v přepočtu 482,80 km/h. Sériový Chiron tak bylo potřeba maličko upravit, aby této hodnoty dokázal dosáhnout.
Jaké úpravy Chiron podstoupil?
Celé auto bylo prodlouženo asi o 25 centimetrů a posazeno o trochu níž. To mělo zajistit mnohem větší stabilitu v ohromně vysokých rychlostech. Úpravy měly taktéž snížit odpor vzduchu, který je při překonávání absolutních rychlostních rekordů naprosto zásadní. Chiron dostal upravené výfuky po vzoru modelu Centodieci, čímž se uvolnilo místo pro obrovský difuzor, díky čemuž se auto doslova přisaje k asfaltu a bude držet jako přibité. Zmizelo i výsuvné zadní křídlo, v rychlostech přesahující 400 km/h totiž ztrácí smysl. Vylepšení se dočkal také motor, který nově disponuje výkonem 1600 koní.
Jak probíhal samotný pokus?
Za volant se nemohl posadit nikdo jiný, než Andy Wallace, což je vývojový pilot Bugatti a měl by Chiron znát lépe než kdo jiný. Mimo jiné vlastní několik rychlostních rekordů, například s Mclarenem F1 jel maximální rychlostí 389 km/h. Rekordní pokus se uskutečnil 2. srpna 2019 na testovací trati koncernu Volkswagen, která disponuje naprosto rovným úsekem dlouhým 8,7 kilometru.
Z klopené zatáčky se Wallace řítil rychlostí ohromujících 290 km/h, aby následně mohl vypustit všech 1600 koní posílených čtyřmi gigantickými turbodmychadly. Čísla na tachometru začala skákat neuvěřitelně rychle, za několik sekund byla překonána hranice 400 km/h, avšak Chiron mířil výš. Překonáno bylo i 450 km/h, rychlost stále stoupala, ale o poznání pomaleji. Nakonec se tachometr zastavil na naprosto omračující hodnotě 490,48 km/h, což je v přepočtu 304 mph. Výše zmíněné úpravy se však určitě neobjeví na sériovém voze, protože byly vymyšleny právě pro tuto speciální příležitost.
K Bugatti posíláme obrovskou gratulaci, neboť opět dokázalo, že vyrábí nejrychlejší automobil na planetě. Automobilka ale jistě neodolá a připraví trochu odlehčenou verzi tohoto monstra, která bude skutečně sériově vyráběna a která si hravě poradí se všemi svými konkurenty. Upravený Chiron totiž jasně ukázal, že to půjde vcelku snadno.