Volkswagen Golf vždy patřil k tomu nejlepšímu, co německý koncern VW nabízel. Dlouhodobě se řadí také k nejoblíbenějším modelům mezi zákazníky. Za 45 let na trhu se jej prodalo přes 35 milionů kusů, což rozhodně není zanedbatelné množství. Na pohled se 8. generace příliš neliší od té předchozí, avšak technologicky se spoustu věcí změnilo.
Design je vlastně revoluční
I když musí být Golf vždy velice dobře rozpoznatelný od jiných modelů značky, nevypadá současná generace stejně jako její předchůdce. Objevíte spoustu zajímavých detailů, například velmi odvážnou příď s novým výrazem. Jistě jste si všimli i výraznějších boků, což indikuje zejména podélná linka vedoucí pod spodní hranou oken, nebo jasně vykrojených zadních světel.
Interiér je o dost čistší
O mnoho více změn najdeme v interiéru. Vše začíná novým volantem z modelu Passat a pokračuje digitálním kokpitem s 10palcovým displejem. Po vzoru Audi jsou všechna tlačítka elegantnější, včetně 8palcového dotykového displeje Infotaimentu. Pročištění se dočkal i středový panel, kde se nově nachází pouze pár tlačítek a jednoduchý volič automatické převodovky.
Velkou novinkou je průhledový displej pro řidiče, který by se měl postupem času objevit i v tuzemské Škodovce. Nový Infotaiment přichází s novým uživatelským prostředím, jež by mělo být o dost přívětivější. Samozřejmostí je i hlasové ovládání a bezdrátové technologie včetně online připojení, Android Auto nebo Apple CarPlay.
Jak jse na tom s jízdní asistencí? A co elektrika?
Volkswagen tomuto odvětví vždy vévodil a není tomu jinak ani v Golfu 8. generace. Naleznete v něm nouzové brzdění s detekcí chodců, prediktivní adaptivní tempomat nebo udržování jízdy v pruhu. Zajímavou vychytávkou je asistent jízdy v dopravní zácpě nebo sledování mrtvých úhlů. Do Golfu si tak pouze sednete a prakticky nebudete muset nic velkého dělat.
Na první pohled se nabídka motorů příliš nezměnila, základem budou opět zážehové tříválce a čtyřválce. Samozřejmě musí dojít i na oblíbený vznětový dvoulitr. K dispozici však budou dvě nové plug-in hybridní verze s 245 a 204 koňmi, což není vůbec špatné. Rozloučit se tak musíme s elektrickou verzí. Nemá totiž smysl, aby Golf šlapal v teritoriu chystané ID. 3.
Nový Golf 8. generace bude stále tím autem, které miluje většina automobilové společnosti. K dobru mu přidává i fakt, že si ho již nyní můžete objednat. Pro podrobnější analýzy si ovšem musíme počkat na první jízdní test.