Nejprve se vás pokusíme uvést do problematiky malých elektromobilů. Ford je prakticky jediná velká automobilka, která ve svém portfoliu plně elektrickou nákupní tašku nemá. V uplynulém roce navíc přibylo hned několik konkurentů, z nichž někteří budou Fiestě dost zatápět.
Za všechny můžeme jmenovat Hondu E, Mini Electric nebo Peugeot e-208. Dokáže se jim elektrická Fiesta postavit?
Ford používá techniku Volkswagen
Před pár lety by tato věta působila naprosto bláznivě, ale neočekávané se nyní stává realitou. Vazby s koncernem VW Group pravděpodobně povedou k tomu, že bude modrý ovál používat stejnou modulární platformu MEB. Na ní je mimochodem postaven zbrusu nový Volkswagen ID3. Novou Fiestu si zatím můžeme pořídit pouze s hybridním pohonem, což je pochopitelně škoda.
Co má pod kapotou?
Současná hybridní Fiesta disponuje stejným agregátem, který bychom našli například v crossoveru Puma. Místo konvenčního alternátoru se pod kapotou nachází integrovaný generátor poháněný řemenem.
48voltový systém pohání některá elektronická zařízení a získává energii ztracenou při brždění. Tím se zvyšuje výkonnost a také ekonomika provozu malého tříválce. Třeba výkonnostní varianta se 153 koňmi získá díky generátoru až o 50 procent více točivého momentu v nízkých otáčkách.
Fiesta bude nadupaná promyšlenými vychytávkami!
Ať už se budete poohlížet po elektrické nebo neelektrické Fiestě, u všech modelů bude možné deaktivovat jeden válec. Na základě šetrné jízdy počítač vyhodnotí, že motor zvládne běžet pouze na dva válce, a tudíž ten třetí vypne. Do plně elektrického modelu by ještě mohla přibýt sedmistupňová automatická převodovka zahrnující adaptivní tempomat a GPS kontrolu polohy.
Ford slibuje, že do konce roku 2021 bude prodávat 18 elektrických modelů včetně Fiesty a Mustangu Mach-E. Zda tento slib dodrží, je nyní ve hvězdách. Rozhodně to ale nebude mít lehké.