Co Čech, to zcela jiný motorista. Někteří své vozy opečovávají jako malé děti, neustále je leští, opravují a starají se o to, aby měli vše, co potřebují. Pak jsou tu tradiční konzumní řidiči, kteří mají své vozy rádi, ale věnují jim jen nezbytně nutnou péči, která je potřeba pro chod automobilů. A pak je tu ten tábor, který svým vozům příliš nevrací to, co ony dávají jemu.
Ti nezodpovědní
Tito řidiči si na výměnu oleje si vzpomenou jen jednou za čas, voda do ostřikovačů chybí, celoročně jezdí zimní pneumatiky a kontrolky hlásící závady prostě ignorují. A pokud ignorují všechny tyto nepříjemnosti, pak zcela jistě ignorují také nutnost hlídat si kvalitu stěračů, kterým nevěnují sebemenší pozornost, a přitom se jedná o velice důležitou součást vozu.
Bohužel pro ně, jim většinou začne docházet, že mají problém až když je pozdě. Tedy v momentě, kdy hustě prší, nebo sněží a na předním skle se začne vytvářet zcela netransparentní zeď vody či sněhu, která znemožňuje výhled z automobilu.
Nepřehlédněte: Když Ferrari sjede ze silnice a vydá se do australské buše.
Dvakrát ročně
Je proto myslet na to, že stěrače je potřeba měnit, a to dokonce i dvakrát ročně. Důvodem je především zimní sezóna a mráz, která dokáže části, které zajišťují stírání skla, značně poškodit. Guma zpuchří a výsledný efekt stírání je horší a horší. Někteří řidiči dokonce nechávají situaci dojít tak daleko, že mění stěrače až v momentě, kdy kov skřípe o sklo, čímž jej poškozuje. To je ale ten nejmenší problém.
Může dojít na nejhorší
Pokud řidič výměnu stěračů podcení, může kvůli špatnému výhledu z vozu přijít orientaci a v tom nejhorším případě i havarovat. Jen si vzpomeňte na zimní měsíce a odlétávající špinavou vodu z vozovky smíchanou se solí, která kolikrát promění sklo ve zcela neprůhlednou bariéru.