General Motors bude vyrábět pro mladou americkou automobilku Nikola pick-up jejího návrhu. Zároveň se také bude podílet na výrobě palivových článků a baterií, pro vozy této automobilky.
Elektrický jezevec bude
Nikol Badger, jak se picku-up nazývá měl být původně vyráběn společností FCA, ovšem navzdory očekáváním, byl coby společnost odpovědná za výrobu oznámen General Motors.
Dohoda mezi společnostmi jde navíc nad rámec pick-upu. Badger by měl používat baterie Ultium od GM. Mimo to budou nákladní tahače Nikoly, tedy Nikola One, Two a Tre, využívat technologii palivových článků GM Hydrotec, a to dokonce pocelém světě, kromě Evropy. Nikola nemluví o přesných důvodech, proč právě na starém kontinentu budou její vozy jezdit s jinými články, nejspíše je však důvodem již dříve podepsaná smlouva s jiným dodavatelem.
GM se zároveň stává jedním z investorů Nikoly s 11procentním podílem, tedy v přibližné hodnotě 2 miliard dolarů. Jedná se o platbu, za poskytované služby, které společnost nazývá jako věcné příspěvky Ty zahrnují montování, validaci a homologaci Badgeru a to jak pro čistě elektrickou verzi, tak i pro jeho FCEV derivát.
Už v roce 2022
Podle očekávání Nikoly by společnost mohla během deseti let ušetřit přibližně 1 miliardu na nákladech za vývoj a další 4 miliardy dolarů za baterie pohonné jednotky. GM naopak věří, že bude těžit nejen ze zhodnocení vloženého kapitálu, ale také z dalších synergií, jako jsou smlouvy o dodávkách baterií a palivových článků, stejně jako z kreditů EV. V tomto případě totiž lze počítat s tím, že veškeré regulační zelené kredity, které Nikola získá, bude nejspíše primárně odprodávány GM.
Nikola chystá Badgera dostat do projede do konce roku 2022, což je ideální čas pro to, aby se mohl stát konkurencí pro rivaly od Tesly, Fordu, Rimacu a dalších značek. Výroby by měla probíhat v prozatím ještě neupřesněném závodě GM.
Zdroj: Nikola | Foto: Nikola