GM bude vyrábět pick-up pro společnost Nikola

General Motors bude vyrábět pro mladou americkou automobilku Nikola pick-up jejího návrhu. Zároveň se také bude podílet na výrobě palivových článků a baterií, pro vozy této automobilky.

Elektrický jezevec bude

Nikol Badger, jak se picku-up nazývá měl být původně vyráběn společností FCA, ovšem navzdory očekáváním, byl coby společnost odpovědná za výrobu oznámen General Motors.

Dohoda mezi společnostmi jde navíc nad rámec pick-upu. Badger by měl používat baterie Ultium od GM. Mimo to budou nákladní tahače Nikoly, tedy Nikola One, Two a Tre, využívat technologii palivových článků GM Hydrotec, a to dokonce pocelém světě, kromě Evropy. Nikola nemluví o přesných důvodech, proč právě na starém kontinentu budou její vozy jezdit s jinými články, nejspíše je však důvodem již dříve podepsaná smlouva s jiným dodavatelem.

Foto: Nikola

GM se zároveň stává jedním z investorů Nikoly s 11procentním podílem, tedy v přibližné hodnotě 2 miliard dolarů. Jedná se o platbu, za poskytované služby, které společnost nazývá jako věcné příspěvky Ty zahrnují montování, validaci a homologaci Badgeru a to jak pro čistě elektrickou verzi, tak i pro jeho FCEV derivát.

Už v roce 2022

Podle očekávání Nikoly by společnost mohla během deseti let ušetřit přibližně 1 miliardu na nákladech za vývoj a další 4 miliardy dolarů za baterie pohonné jednotky. GM naopak věří, že bude těžit nejen ze zhodnocení vloženého kapitálu, ale také z dalších synergií, jako jsou smlouvy o dodávkách baterií a palivových článků, stejně jako z kreditů EV. V tomto případě totiž lze počítat s tím, že veškeré regulační zelené kredity, které Nikola získá, bude nejspíše primárně odprodávány GM.

Foto: Nikola

Nikola chystá Badgera dostat do projede do konce roku 2022, což je ideální čas pro to, aby se mohl stát konkurencí pro rivaly od Tesly, Fordu, Rimacu a dalších značek. Výroby by měla probíhat v prozatím ještě neupřesněném závodě GM.

Zdroj: Nikola | Foto: Nikola

Autor: Jan Černý
ZAVŘÍT