C+pod je novinkou od Toyoty, která byla představena trochu s předstihem. Jde o vůz, který by mnozí nenazvali jinak než „nákupní košík“, o to více překvapí svými parametry. Zákazníci si však tento vůz budou moci koupit až zhruba od roku 2022 a dostupný bude prozatím jen pro Japonsko. Toyota již dlouho disponuje technologií pro bateriová elektrická vozidla.
Kromě svých vysoce úspěšných hybridních vozidel automobilka vyrobila a prodala dvě generace velmi limitované edice RAV4 EV již v roce 1997. Přesto společnost pomalu přijala elektromobily pro masy. Dokonce i prezident automobilky Akio Toyoda je přesvědčen, že elektrická vozidla jsou přehuštěna, a varoval před zeměmi, které zakazují automobily na jiný druh pohonu. To však Toyotě nezabránilo v oznámení maličkého C+ podu pro Japonsko. Tento malý elektromobil bude zpočátku k dispozici pro firemní a místní vládní flotily během jeho současného omezeného spuštění. Ti, kteří hledají jednoduché elektroautíčko pro ježdění po Tokiu, se neobtěžují, protože automobilka má v úmyslu nabídnout vozidlo spotřebitelům do roku 2022.
Bližší informace
Podle Toyoty bude mít elektrický C + pod dojezd 150 kilometrů díky baterii 9,1 kWh. Jeho jediný elektromotor o výkonu 12 koní posune malé vozidlo na maximální rychlost 60 km/h, takže neočekávejte, že ho v dohledné době uvidíte na dálnici. Je menší než Smart Fortwo a více se hodí k podivnému, ale příjemnému Renaultu Twizy.
C + pod je součástí touhy společnosti Toyota rozšířit partnerství ve světě mobility a elektrifikace. Kromě toho, že se C + pod stává prostředkem pro sdílení automobilů v hustém městském prostředí, uvádí na trh také Toyotu Green Charge se společností Chubu Electric Power Miraiz Co., která vytvoří jednotný kontaktní bod pro korporace při přidávání elektrické nabíjecí infrastruktury.
Toyota nedávno uvedla, že hodlá do roku 2025 představit 60 nových elektrifikovaných vozidel, která zahrnují elektromobily, hybridy, plug-in hybridy a vozidla na vodíkové palivové články. Očekáváme také, že společnost představí elektrické SUV pro Evropu v roce 2021. Japonská automobilka rovněž uvedla, že má v úmyslu představit vozidlo vybavené polovodičovou baterií někdy v první polovině tohoto desetiletí. Přestože její vedení nemá zájem o předpisy pro elektromobily, Toyota se snaží proniknout na elektromobily na silnici – i ty maličké.
Zdroje: Toyota