Je to v podstatě oficiální, tedy téměř oficiální. Akcionáři společností FCA a PSA odhlasovali sloučení a vznik nové společnosti jménem Stellantis. Tím nás dělí jen několik málo dní od vzniku nové obří automobily, která by měla v potravním řetězci výrobců automobilů zaujmout čtvrtou příčku.
Vycházející hvězda
Stellantis bude pod svými křídly schraňovat hned 14 automobilových značek. Stane se tak v momentě, kdy bude celá dohoda dokončena a akcionářům budou nabídnuty akcie nové automobilky.
Celý proces fúze nabral v poslední době na obrátkách kvůli nákladům a ztrátám vyplývajícím z globální pandemie koronaviru. Souhlas akcionářů však byl v plánu a k jeho získání došlo včera, což byl v podstatě poslední kámen úrazu, který dělil automobilku od jejího vzniku. Po dokončení tohoto kroku v podstatě již nic vzniku Stellantisu nebrání a podle tiskové zprávy skupiny FCA by se tak mělo stát 16. ledna, kdy se společnost stene oficiální a na trh vstoupí 18. ledna.
Stellantis by měl být schopen každý rok produkovat přibližně 8,7 milionu automobilů. To je stále méně než produkují koncerny Volkswagen, Toyota a aliance značek Renault-Nissan-Mitsubishi, ovšem více než objemy produkce jsou pro manažery nově vzniklé značky důležité úspory 5 miliard amerických dolarů, které fúze přinese.
Půjde někdo z kola ven?
To je částka překonávající původní odhady, nicméně tyto úspory se budou reflektovat u některých značek, přičemž některé z nich mohou být úplně zrušeny. Velká pozornost je nyní upírána na samotný Chrysler, který v současné době produkuje pouze tři modely a to minivany Pacifica a Voyager a sedan 300.
O fúzi se hovoří jako o vyrovnané dohodě, ve skutečnosti se však jedná o pohlcení FCA koncernem PSA. Generální ředitel společnosti PSA se stane generálním ředitelem společnosti Stellantis, zatímco generální ředitel FCA Mike Manley bude hlavní postavou automobilky na území Spojených států. 40 % veškerých úspor by mělo pramenit z kombinování platforem obou podniků
Zdroj: STELLANTIS