Automobilka Lancia má v současné době ve své nabídce jen jediný model, a to malý hatchback Ypsilon, který je dostupný jen na domácím italském trhu. S příchodem nového koncernu Stellantis se hodně diskutovalo o tom, zda toto jménu vůbec přežije a mnozí tvrdili že ne. Jak se ale zdá, pravda je nakonec někde úplně jinde.
Lancia není mrtvá
Stellantis má pod svou hlavičkou aktuálně 14 značek o jejich budoucnosti se mluvilo během včerejší konference. Podle nich víme, že Stellantis bude mít hlavní základnu v Amsterdamu a povede ji Carlos Tavares, které převezme roli generálního ředitele společnosti. Ještě zajímavější je, že 14 značek je rozděleno do jednotlivých skupin v závislosti na jejich postavení na trhu.
Lancia je překvapivě uvedena mezi prémiovými, stejně jako například Alfa Romeo či DS. Italská značka by měla stát o krok nad takovými automobilkami jako je Opel či Peugeot, jenž jsou označovány za horní mainstream.
Tisková zpráva společnosti Stellantis neposkytuje více informací o tom, co přesunutí do tohoto segmentu bude pro Lancii znamenat. Automobilka prozatím prozradila jen to, že o design vozů skupiny, do které spadá, se postará Jean-Piere Ploue.
Spekulace
Snad tedy o budoucnosti Lancie brzy dorazí podrobnější informace. Snad by mohla těžit z technologií vypůjčených od Alfy Romeo a dalších značek, které koncern zahrnuje, což by jí mohlo vehnat nový život do žil. Možná se můžeme těšit na zcela novou modelovou řadu, ale vše jsou prozatím jen spekulace.
Nyní tedy nezbývá nic jiného, než čekat na další oficiální informace ze strany Stellantisu a alespoň se těšit ze zprávy, že Lancia není mrtvá. Jsme velmi zvědavi, zda se podobně Stellantis zachová i k Chevroletu, který aktuálně skomírá podobně nedůstojným způsobem a byl jednou ze značek, o které se mluvilo jako o možné objeti vzniku čtvrtého největšího automobilového koncernu na světě.
Zdroje: Lancia