Ferrari a jeho nový okruhový sporťák

Ferrari představilo svůj okruhový speciál, na kterém pracovalo dlouhé čtyři roky. Na jeho vzniku měly pracovat největší špičky v oboru.

Jedinečný vůz

Ferrari již postavilo okruhový speciál přímo na zakázku, které se zcela utrhlo ze řetězu a zajetým produktům se podobalo jen stěží. Automobilka však nikdy nepostavila něco tak unikátního jako nové Ferrari P80/C. Na této novince pracovalo čtyři roky a krom designového oddělení přiložili ruku k dílu ti největší odborníci i z technického a aerodynamického týmu.

Inspirací při tvorbě modelu byly speciály z 60. let. Stejně jako staré speciály, i P80/C je určeno výhradně na závodní okruhy, což je patrné již na první pohled a designéři si tak nemuseli lámat hlavu s celou řadou obvyklých háčků, jako jsou bezpečnostní aspekty či velikost světel. Přední světlomety jsou proto umístěny v malých otvorech nárazníku a jsou doplněny výrazným splitterem. Zaujme samozřejmě také obří přítlačné křídlo na zádi vozu.

Bestie na zakázku

Technický základ tvoří zakázkové Ferrari 488 GT3, karoserie je kompletně celá vyrobena z karbonu a veškeré části, které ovlivňují jízdní vlastnosti, nejsou lakované. Jinak je automobil samozřejmě celý rudý v barvě Rosso Vero, kterou si zákazník výhradně vyžádal. Krom toho měl dotyčný ještě jedno přání a to, aby bylo možné vůz přestavět do dvou konfigurací. První je ta závodní se spoilerem a osmnáctipalcovými koly, druhá je pak určena pro výstavy bez jakýchkoliv aerodynamických prvků.

Technické podrobnosti sděleny nebyly, ovšem můžeme předpokládat, že auto dostalo pohonnou jednotku z Ferrari 488. V tom případě by jej poháněl dvakrát přeplňovaný osmiválec s objemem 3,9 litru a výkonem 670 koňských sil. Pro tak lehký a aerodynamický sporťák to je neuvěřitelné hnací ústrojí.

O tom, kolik vůz stál, nebo kdo si jej objednal, samozřejmě nepadlo ani slovo, je ovšem jasné, že precizní práce těch největších odborníků několik desítek měsíců nejspíše nestála málo.

Autor: Martin Liška
zavřít reklamu