Hennessey se podíval na zoubek Jeepu Gladiator. Pod kapotou má 1000 koní a vypadá brutálně

Americkou firmu Hennessey známe především pro sportovní úpravy supersportů, ale také pro novou hračku Venom. Tohle jejich auto dokonce aspiruje na titul nejrychlejšího sériově vyráběného auto na světě.

Dneska se ale podíváme pod kapotu jinému výtvoru, který vznikl na základech Jeepu Gladiator. Možná si budete říkat, co mohl Hennessey na velkém SUV upravovat, ale z výsledku vám spadne čelist.

Gladiator Maximus není žádný drobeček

Už při pohledu na upravený Gladiator vám musí být jasné, že se do něj nebude nastupovat stejně jako do jedničkové Octavie. Světlá výška se tady měří na desítky centimetrů, a do mezery mezi kolem a blatníkem by se klidně vešel pěkný meloun. Hennessey si ale pohrál především s motorem, takže pod kapotu tohohle drobečka nacpal přeplňovaný osmiválec. Teď už asi všichni chápeme, proč mu všichni říkají Maximus

Na vzhled Hennessey moc nedbal

Ano, tato společnost se specializuje především na vnitřnosti, takže zevnějšek automobilů mění jen minimálně. Konkrétně u Jeepu Gladiator přidali pouze velký přední nárazník a několik estetických samolepek s názvem automobilky. Pravá zábava se ovšem skrývá pod kapotou. 6,2 litrový motor V8 HEMI, který je mimochodem stejný jako v Dodge Challenger Hellcat. Má ale 1000 nadupaných texaských koní a ještě 1264 Nm. S tím byste hravě odtáhli svůj ranč přes hranice do USA!

Jak drahý bude Gladiator Maximus?

Asi nemůžeme očekávat, že bude Gladiator Maximus stát stejně jako ojetý Golf. Jeho cena se spíše pohybuje na úrovni rodinného domu, protože za něj budete muset zaplatit přibližně 200 000 dolarů. Navíc bude vyrobeno pouze 24 exemplářů, což vám nedává ani mnoho času na rozmyšlenou. Pokud tedy máte přebytečných 5 milionů korun, zavolejte do Hennessey a jeden Maximus může být okamžitě váš.

Gladiator Maximus je brutální kára s masivním výkonem, co se nezalekne vůbec ničeho. Navíc budete mít jako majitel obrovský respekt, protože na jeho pořízení musíte mít nejenom peníze, ale i odvahu.

Autor: Martin Liška
zavřít reklamu