HN R200 je pocta jedinečné Škodě RS200. Nádherného supersportu vznikly pouze dva kusy

Český supersportovní automobil od společnosti Hoffmann & Novague byl na trh uveden v roce 2016. Slovní spojení uveden na trh je asi příliš silné, protože vznikly pouze dva exempláře. Jde spíše o exkluzivní poctu jednomu z nejlepších a nejkrásnějších závodních aut české historie.

Sice se jednalo pouze o prototyp, ale i ten si zaslouží poctu. Pojďme se oběma těmto vozům podívat pod kapotu.

Kde se vzala Škoda RS200?

Když mladoboleslavská Škodovka začala sériově vyrábět sportovní coupé 110R, okamžitě se objevil nápad vytvořit na jejích základech závodní speciál. Nedlouho poté tak začali konstruktéři pracovat na prototypu 180RS a 200RS. Oproti původnímu „erku“ se změny týkaly především motorové oblasti. Oba prototypy dostaly výkonnější motory o objemu 1,8 litru a 2,0 litru.

Zadní náprava byla spjatá s převodovkou Porsche, auto bylo sníženo a celá karoserie se ještě rozšířila. S tím se samozřejmě pojil i větší rozchod kol, díky němuž bylo auto o dost stabilnější v zatáčkách. Vůz kromě toho vynikal vysokou maximální rychlostí, která v závislosti na nastavení atakovala hranici až 250 km/h. Bohužel byly vyrobeny pouze 2 kusy modelu 200RS a jeden vozu180 RS.

Takhle jedinečné vozy nemohou upadnout v zapomnění…

V dubnu 2015 byl představen jedinečný koncept původně nazvaný jako R200 non-fiction. Vývoj sériového vozu ale trval přes dva roky, protože konstruktéři museli vyřešit docela dost problémů. Mimo jiné museli napasovat elegantní oblou karoserii na podvozek první generace Audi R8, což rozhodně nebylo snadné. Finální podobu dostalo HN R200 v říjnu 2016, kdy bylo homologováno pro silniční provoz.

Hodně částí auta je původně z Audi R8

HN R200 je vlastně jakousi přestavbou první generace Audi R8. Na svůj původ český supersport nezapomněl, protože si od německého sourozence vypůjčil drtivou většinu podvozkových dílů. Zachován byl nejenom celý podvozek, ale také mohutný osmiválec uložený uprostřed a okenní skla.

Chcete vidět jeden z prvních závodních Volkswagenů? Parádní Golf z roku 1975.

Oproti tomu karoserii bylo nutné vyrobit na zakázku. Jejím vzorem byla původní Škoda 110R, takže její elegantní rysy můžeme obdivovat dodnes. Díky použitému hliníku je kastle auta relativně lehká, což samozřejmě přispívá sportovním vlastnostem. Přední světlomety pak pocházejí z Bentley a další potřebné díly získal Hoffman & Novague od koncernu Volkswagen.

zdroj: Hoffmann & Novague

Je to opravdu pravý český supersport?

Dva vyrobené exempláře skutečně vznikly na území České republiky, takže je HN R200 opravdu českým supersportem. Jak je na tom s výkonem? Pod kapotou hřmí osmiválec Audi disponující výkonem 430 koní, díky čemuž jede auto až 280 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá něco málo pod 5 vteřin, což je na dnešní poměry hodně, ale před 5 lety to nebylo vůbec špatné. A kolik tato jedinečná pocta vlastně stojí? V roce 2016 byla prodávána za 4,2 milionu korun.

Chtěli byste HN R200 ve své garáži? Musíme vás zklamat, protože i když mělo původně vzniknout celých 30 kusů, zatím nic nenasvědčuje tomu, že by výroba měla pokračovat.

Autor: Martin Liška
ZAVŘÍT