Oslavme návrat DTM s velkolepým speciálem Audi V8

audi-v8/" layout="button_count" size="large" data-payload="" button-position="content_start" style="--primary-color:#111111;--background-color:#ffffff;--hover-color:#888888;--count-color:#888888;--active-color:#de0000">

Fanoušci DTM, máme pro vás vynikající zprávu! Sezóna 2020 se opět oficiálně rozbíhá! DTM začíná klasickými předsezónními testy, které se měly původně konat na italské Monze.

V důsledku současné celosvětové situace se ale přesunuly na německý okruh Nürburgring. Týmy a jezdci tak budou moci po dlouhé době provětrat své závodní stroje.

Kde začne nová sezóna?

Znovuobnovená sezóna 2020 odstartuje 1. srpna závodem na belgickém okruhu Spa. Pro vozy DTM to bude absolutní premiéra, protože na této trati se ikonické cestovní vozy ještě nikdy v historii nepředstavily. Jak jistě víte, letošní sezóna bude pro automobilku Audi tou poslední. Ano, i takto velké továrny se dotkla ekonomická krize v důsledku pandemie koronaviru.

BMW tak v současné době zůstává poslední automobilkou držící prapor DTM na výši. Je ovšem otázkou, zda se do šampionátu nevrátí Mercedes nebo zda neuvidíme zcela novou značku. Šéf DTM Gerhard Berger v poslední době urputně bojoval za sjednocení sportovních pravidel s japonským šampionátem Super GT.

Kde úspěchy Audi začaly?

Pojďme na chvíli zapomenout na znepokojivé novinky. Vzpomínáte si, jak značka se čtyřmi propojenými kruhy ve znaku v DTM začínala? Ano, bylo to právě s vozem Audi V8. Série DTM oficiálně vznikla v roce 1984, avšak Audi se připojilo až v roce 1990. Jeho soupeři tak jsou ikonické BMW M3 a Mercedes 190E.

Možná si říkáte, že mělo Audi oproti svým soupeřům značnou nevýhodu. Jste však na omylu! 3,6litrový osmiválec s výkonem 463 koní pohánějící všechna 4 kola se stal postupně postrachem všech soupeřů. I když bylo auto v naprostém souladu s technickými regulemi tehdejší skupiny A, zachovalo si krásnou dřevěnou přístrojovou desku.

V8 změnilo historii značky!

Během 18 měsíců od svého debutového závodu získalo Audi V8 dva jezdecké tituly pro Franka Bielu a Hanse Joachima Stucka. V roce 1992 představila automobilka inovovaný model s upravenou klikovou hřídelí motoru. Agregát byl sice nejprve schválen, ale později byl prohlášen za nelegální. To znamenalo odstoupení celého týmu Audi z DTM před sedmým závodem sezóny.

Jak se Audi V8 líbilo jezdcům?

Šampion DTM Frank Biela před časem řekl, že V8 Quattro bylo obrovské auto. Bielu ale neohromily pouze rozměry auta, ale také jeho technická vyspělost. Při první jízdě byl ohromen kvalitou posilovače řízení. Doslova mohl odjet jedno ostré kolo, během nějž bylo možno řídit pouze jednou rukou. Ve své době to bylo něco neuvěřitelného. Audi V8 se neskutečně snadno řídilo, a možná proto jezdilo na začátku 90. letech v DTM vlastní ligu.

Audi patří obrovský dík za to, jakým způsobem propagovala DTM. Doufejme, že se vozy se čtyřmi propojenými kruhy na kapotě ještě v budoucnu objeví na startu závodu v DTM.

audi-v8/" layout="button_count" size="large" data-payload="" button-position="content_end" style="--primary-color:#111111;--background-color:#ffffff;--hover-color:#888888;--count-color:#888888;--active-color:#de0000">
Autor: Martin Liška
Tagy: , ,
if (show_sssp) { document.querySelector(".fb-comments").remove(); }
zavřít reklamu