Informace, která k nám dorazila z německé továrny Porsche, udělá radost všem automobilovým fanouškům i nadšencům. Po letech, kdy jste se při řazení museli spolehnout na automatické nebo PDK převodovky, jsou pryč. Přichází opět Porsche, ve které budete moci řadit, jak chcete. Nový model 911 budě opět opatřen klasickou manuální převodovku a třemi pedály.
Není variant modelu 911 už moc?
V současné době automobilka nabízí až 8 různých modelů svého nejoblíbenějšího sportovního vozu. I tak si ovšem všichni nepřišli na své, neboť ani jeden z nich nenabízel manuální převodovku. To se od dnešních dní mění, protože se do modelu Carrera S nově začne montovat. Tento krok má možná co dočinění s menší oblíbeností ostřejší verze, neboť základní varianta Carrera je podle mnohých automobilových novinářů o dost lepší.
Nebude Carrera S s manuálem pomalá?
Všem je asi jasné, že s manuální převodovkou nebudete dosahovat tak ohromujících rychlostních výkonů, jako s řazením automatickým. Z 0 na 100 km/h by však nová Carrera S měla vystřelit za velice slušné 4 vteřiny a maximální rychlost bude atakovat hranici 300 km/h. Porsche se tedy vrací na přelom tisíciletí, kdy byly prakticky všechny supersporty dostupné pouze s manuálem. Tenkrát šlo o opravdové adrenalinové zážitky, které byste měli v Porsche Carrera S znovu zažít.
Celá věc má ale jeden háček
Auto bylo samozřejmě s příchodem manuálního řazení odlehčeno, ale technologicky zůstává prakticky stejné jako verze s PDK převodovkou. Úspora činí celých 20 kg, k čemuž inženýři přidali ještě uzamykatelný zadní diferenciál s vektorováním točivého momentu nebo diodu indikující pravý moment pro přeřazení. Půjde tedy o auto stvořené čistě k řidičskému zážitku, ovšem s podstatným problémem. Tím je cena, která je stejná jako u modelu s PDK převodovkou. Takový zážitek tedy nebude zrovna dvakrát levný.
Pokud ovšem chcete nové Porsche s manuální převodovkou, nebudete mít na výběr. Jediným řešením je sáhnout po starší verzi GT3, která nabízí ještě intenzivnější prožitek za přibližně stejnou cenu. Takové auto už ovšem není ideální na každodenní ježdění, ale spíše na víkendové blbnutí na okrskách nebo okruzích.