spojení PSA a FCA (zdroj foto: automundo.com.ar) | ilustrační fotografie
článek: PSA a Fiat Chrysler čeká sloučení! Jak tohle dopadne?
Kterým směrem by se mělo PSA i FCA vydat?
Bude nesmírně složité znovu nastartovat produktivitu a kvalitní výrobu ve všech dceřiných automobilkách. Osobně jsme nejvíce zvědaví na Opel, který PSA koupilo v roce 2017, ale od té doby se v koncernu hledá a ještě nenalezl požadovaný obchodní prostor. Nové strategické plány by tak měly všem automobilkám jasně určit, na které zákazníky se budou orientovat. V této oblasti se potom jednotliví výrobci zdokonalí, což umožní daleko lepší srovnání s konkurenčními vozy. Podobný model již řadu let funguje u Volkswagenu, od kterého by se v této oblasti mohli všichni učit.
Hlavní je udržení vnitropodnikových vztahů
Jedním z nejtěžších úkolů managementu bude nastavení a udržení vnitropodnikových vztahů, což úzce souvisí se strategickými plány. Nemá totiž smysl, aby si konkurovaly modely uvnitř koncernu. Měly by naopak spolupracovat. Jinak řečeno, kde tápe jeden, musí být okamžitě dostupný podobný vůz na stejné platformě a se stejnou základní technologií, ovšem s maličko lepším doladěním. Je totiž hloupost, aby si v kategorii rodinných vozů konkuroval Peugeot a Citroën, když mají dost problémů s poražením konkurentů v podobně Volkswagenu Golf nebo Škody Octavia.