VW představil úchvatného autonomního robota pro nabíjení elektrovozů

Když se mluví o autonomních technologiích, mnoho lidí hned pomyslí a autonomní vozidla. Volkswagen však ukázal, že autonomních technologií může být podstatně více a představil autonomního robota pro nabíjení vozů na parkovištích. Pokud jste si představili pod slovem robot vždy jen stroje určené k zabíjení lidí, pomoci v kuchyni nebo k jiným účelům, roboti nám mají především pomáhat a šikovný pomocník pro automatické nabíjení vždy přijde vhod.

Technologie nabíjecích robotů

Shlédněte video s nabíjecím robotem, budí poměrně mnoho emocí, robot totiž vypadá velmi sympaticky, velký displej, kde se zobrazí jeho oči, mu dává přívětivou tvář. Tento prototyp mobilního nabíjecího robota je jedním z konceptů, které skupina Volkswagen vyvíjí, aby pomohla srovnat nabíjecí infrastrukturu s počtem elektrických vozidel, které chce automobilka v příštích několika letech prodat.

Tato technologie využívá komunikaci car-to-x (V2X vehicle-to-everything). Ve druhém videu ukazuje VW řidiče, jak parkuje na místo v garáži a pomocí aplikace sděluje nabíjecímu robotu, že jeho vozidlo potřebuje šťávu. Robot popadne takzvanou jednotku „mobilního skladování energie“, což je v podstatě baterie na kolech, a přetáhne ji na vozidlo a zapojí ji, aby zahájil nabíjení.

Robot se poté vrátí na svou domovskou základnu a počká, až vyjme válcovací baterii, nebo uchopí jinou mobilní jednotku pro ukládání energie a připojí ji k jinému vozidlu. To vše se podle Volkswagenu děje bez lidské obsluhy. Je to méně děsivé a praktičtější, než ukázal v roce 2015 autonomní kovový had Tesla.

Tyto typy systémů by mohly umožnit parkovacím domům mít nabíjecí infrastrukturu, aniž by bylo nutné umístit nabíjecí stanici k jednotlivým parkovacím stánkům. Rolovací baterie lze místo toho nabíjet na jednom místě a podle potřeby nasadit.

O tom, kdy se rozkošný majordomus robotů stane realitou, nepadlo ani slovo. Ve svém vydání však společnost Volkswagen uvedla: „Mobilní nabíjecí robot úspěšně dosáhl stavu prototypu a nyní bude komplexně dále rozvíjen.“

Zdroje: Volkswagen

Autor: Jan Černý
zavřít reklamu