Na oficiální vyjádření se prozatím čeká, nicméně po světě se začíná šuškat, že mezi produkčními automobily je zcela nový král nejvyšší rychlosti. Podle neoficiálních informací se má jednat o vůz SSC Tuatara, která zvládla jet novou nejvyšší rychlostí, jako Koenigsegg, který nový rychlostní rekord stanovil v roce 2017. Otázkou ale je, zda tento vůz skutečně jel rychlostí převyšující tu, kterou dokázalo jet Bugatti či Koenigsegg?
Rychlejší než všichni ostatní?
Oficiální rychlostní rekord dnes drží sériově vyráběný model Koenigsegg Agera, který je schopen jet rychlostí až 447,6 km/h. Tento rekord byl stanoven v roce 2017 na v jižné Nevadě, kam se nyní vydala také SSC.
Ještě rychleji dokázalo jet také Bugatti se speciální verzí Chironu, ovšem aby tyto extrémní rychlostní testy platily, je nutné jet obousměrně, aby se eliminoval vliv větru a Bugatti v na testovací trati Ehra-Lessien v Německu provedlo pouze jednosměrný test.
Důvodem byla údajně kvalita vozovky, která by byla při průjezdu opačným směrem až příliš nebezpečná v takové rychlosti. Bugatti tehdy dosáhlo 304,7 mil v hodině.
Všechny předpoklady k nejvyšší rychlosti
Vraťme se však nyní k SSC. Ta má alespoň podle papírových údajů veškeré předpoklady k tomu, aby dokázala rychlostní rekord zlomit. Její maximální rychlost se odhaduje na 312 mil v hodině. Je vybavena 1 750 koňskými silami, které generuje V8 s dvojitým přeplňováním. Její koeficient odporu vzduchu je navíc pouhých 0,279.
Ony zvěsti by tedy mohly být založeny na pravdě, zvláště pokud automobil skutečně tento test absolvoval na totožné trati jako Koenigsegg. Nyní však nezbývá nic jiného, než jen čekat až se SSC dostane k oficiálnímu vyjádření a vše uvede na pravou míru.
Zdroj: SSC