Bentley zrestaurovalo ztracený Corniche. Jak tato novinka vypadá?

Oživování starých modelů je dnes mezi automobilkami velkým trendem. Samo Bentley před časem uvedlo, že vyrobí několik přesných replik prvního svého vítěze z francouzského Le Mans. Podobné aktivity oznámili už i prakticky všichni výrobci z britského ostrova. Aston Martin se bude chystat na legendární DB 4 GT Zagato, Jaguar zase na první supersport XKSS a Land Rover oživí jednu z prvních verzí asi nejlepšího teréňáku světa.

Kdy Bentley Corniche vzniklo?

V době svého uvedení kolem roku 1939 měl Corniche zastávat sekci výkonnějších modelů značky, čemuž byl pochopitelně přizpůsoben. Vůz měl aerodynamickou karoserii od francouzských designérů a naprosto exkluzivní motor. Precizně seřízený řadový šestiválec o objemu 4,25 litru, se kterým mohl Corniche dosáhnout maximální rychlosti 160 km/h. Považte sami, že to na období počátku druhé světové války nebylo vůbec špatné.

Proč nepřežil do dnešních dnů?

Jedinému existujícímu exempláři krásného Corniche se stalo osudné testování ve Francii. Řidič nad vozem při jednom z manévrů ztratil kontrolu, tudíž došlo ke katastrofě. Šasi putovalo zpátky do továrny Bentley, zatímco karoserii čekala oprava v domovské dílně ve Francii. Čáru přes rozpočet bohužel udělala druhá světová válka, která takto časově náročnou opravu jednoduše neumožňovala. Navíc byla karoserie v průběhu bombardování zničena, což definitivně pohřbilo naděje na znovuzrození Bentley Corniche.

Po 80. letech však dojde k obrození

Již před pár lety se ale objevil plán na znovuzrození tohoto vozu, ovšem celému projektu chyběly potřebné finance. I vyrobení obyčejného Bentley stojí obrovskou sumu, natož vytvoření téměř 80 let staré ikony. První popud byl dán od dobrovolníků z několika nadací, kteří se rovněž rozhodli přispět pár librami na obnovu slávy Corniche. Nicméně až na začátku loňského roku se projektu chopila samotná automobilka.

Možná si budete říkat, z čeho bude Corniche vyroben. Karoserie je nenávratně zničena již přes půl století a bůhví, kde skončilo šasi. Bentley má ovšem obrovskou výhodu v zásobách starých dílů, které naštěstí přečkaly válku, a proto mohou být použity při reinkarnaci již několikrát zmiňovaného vozu. Velká část součástek ovšem musí být vyrobena znovu, včetně nádherné aerodynamické karoserie. To však není nic jednoduchého, zvlášť když nemáte skoro žádnou představu o jejích technických rozměrech.

Na Bentley se usmálo štěstí podruhé

Naštěstí se mimo starých dílů v automobilce skladují i dobové návrhy a technické výkresy. Podle nich můžete hravě navrhnout novou specifikaci součástek, což přesně konstruktéři udělali. Samozřejmě se nespoléhali pouze na původní techniku, neboť při návrhu použili i trochu moderních technologií. Tím pádem by mohl výsledek vypadat ještě o dost lépe, než originál. Musíme ovšem dodat, že může být také velkým propadákem, což by byl pro Bentley nemalý trapas.

Samotný výsledek stojí opravdu za vidění. Byl představen na speciální výstavě historie automobilky, kde Bentley všem dokázalo, že umí vyrobit nejen exkluzivní limuzínu, ale také prvotřídního veterána. Je jenom škoda, že bude nový Corniche k vidění jen málo, neboť se pravděpodobně ocitne v archivu automobilky.

Autor: Vlastimil Vachta

#kvíz 1 / 1 | Kolem kterého roku bylo toto auto uvedeno na trh?

Kolem kterého roku bylo toto auto uvedeno na trh?

zavřít reklamu