GMC Goliath 700 – obrovská bestie s masivním výkonem je naprostou bizarností pro dospělé chlapy

Když americký úpravce aut Hennessey Performance Engineering představil veřejnosti svůj nový výtvor z edice Goliath, mysleli si mnozí novináři, že se někdo ve vývojovém oddělení musel zbláznit. Už při prvním pohledu na toto monstrum si totiž pomyslíte, jak sakra mohlo někoho napadnout dát do obrovského a těžkého pick-up trucku masivní motor s brutálním výkonem přes 700 koní?!

Motor je doslova ódou na radost

Základem této bestie je vcelku sériový vůz GMC Sierra, který kromě svých rozměrů nevyniká ničím výjimečným. Inženýři se mu však podívali podrobně pod kapotu, konkrétně na motor o objemu 6.2 litru s výkonem 420 koní. To jim ovšem přišlo málo, takže přidali decentní třílitrový kompresor, díky němuž zvýšili výkon na ohromujících 700 koní. Úpravou samozřejmě prošlo i chlazení nebo kliková hřídel.

Už tak velká Sierra ještě narostla

Goliath 700 se od výchozího modelu liší nejenom výkonem, ale také svými rozměry. Tento drobeček tak disponuje světlou výškou zvýšenou o 15 centimetrů oproti standardnímu modelu. Tím pádem byste si v terénu měli poradit s kdejakou bažinou nebo dunou. O dobrou přilnavost se pak starají obrovská 20palcová kola obutá do 35palcových terénních pneumatik. Samozřejmostí je přídavný nárazník s LED světlomety.

Nakolik vás Goliath přijde?

Zvýšení výkonu u motorové jednotky vás přijde asi na 623 tisíc korun a terénní paket na dalších bezmála 350 tisíc. Společně s nákupem auta v alespoň trochu obstojné výbavě se dostáváme k částce atakující hranici dvou milionů korun českých. Mimochodem za stejnou cenu si můžete pořídit zbrusu novou Corvettu Z06. Tyto vozy mají mimo ceny i překvapivě hodně společných jmenovatelů. Jedním z nich je samozřejmě křehká kombinace brutality s exkluzivitou.

Neříkejte, že při pohledu na Goliath 700 vás nepřepadají choutky na pořádnou terénní jízdu, při které budete až po prahy dveří zabořeni v bahně. Pokud máte přebytečné 2 miliony korun, můžete si ji beze všeho dopřát.

Autor: Karel Mareš
zavřít reklamu