Před pár dny jsme vás informovali o novém rekordu, který stanovilo notně upravené Bugatti Chiron. Sice překonalo nejvyšší hodnotu maximální rychlosti, avšak toto překonání vyvolalo celou řadu spekulací. Rychlost totiž byla měřena pouze v jednom směru, a navíc se nejednalo o sériový automobil.
Právě z těchto důvodů nemohl být zapsán v Guinessově knize rekordů. Hlavní konkurent Bugatti, švédská automobilka Koenigsegg, nyní oznámil, že stanovili nový nejlepší čas v testu z 0-400-0 km/h.
Koenigsegg překonal vlastní rekord
Mnozí by si mohli myslet, že nejlepší čas v tomto testu drželo právě Bugatti. Dosavadní nejlepší čas však v roce 2017 stanovil vůz Koenigsegg Agera RS a to s hodnotou 33.29 vteřiny. To je velice solidní čas, pokud si uvědomíte, že automobil musel z klidu zrychlit na rychlost 400 km/h a následně prudce zabrzdit až do zastavení. Nyní světlo světa spatřil nejnovější výtvor ze Švédska, hybridní Regera. Již podle prvních informací bylo jasné, že se Agera RS bude o svůj rekord dosti obávat.
Jak si Regera vedla?
Podle očekávání stanovila Regera nový nejlepší čas s hodnotou 31.49 vteřiny. To je o necelé 2 vteřiny rychlejší, než její starší sestřička. Rychlostní test se uskutečnil na armádním letišti blízko švédského Lidköpingu. Nutno podotknout, že Regera má ty nejlepší předpoklady k tomu, aby se v blízké době stala nejrychlejším sériově vyráběným vozem na světě. Díky hybridní technologii totiž disponuje masivním výkonem 1479 koní, což rozhodně není málo.
Asi si budete říkat, že rozjet se na rychlost 400 km/h bude požadovat pouze obrovský výkon, ovšem je k tomu potřeba ještě mnoho dalších technologických ingrediencí. Švédští inženýři si maličko pohráli s převodovkou, aby jednotlivé stupně co nejvíce vyladili ve smyslu co nejlepší a hlavně co nejrychlejší akcelerace. Regera tak zrychlovala naprosto ohromujícím způsobem, který si obyčejný smrtelník snad neumí ani představit. Samotná akcelerace tak trvala necelých 23 vteřin, což je naprosto neskutečný výkon. Musíte si uvědomit, že za 20 vteřin se některé automobily nerozjedou ani na rychlost 100 km/h.
Byla Regera nějak speciálně upravena?
I tady Koenigsegg naprosto rozdrtil Bugatti, neboť při překonávání tohoto rekordu byla Regera naprosto sériovým automobilem. Model, který si koupíte v showroomu značky se tedy nebude v ničem lišit od toho, který stanovil nejlepší čas v testu z 0-400-0 km/h. Jedinou přidanou věcí byla vnitřní klec pro zajištění bezpečnosti testovacího jezdce Sonny Perssona. Při takto extrémní zátěži totiž stačí jediná malá chyba a neštěstí je na světě.
Absolutní čas mohl být ještě lepší
Samotný šéf a majitel automobilu Christian von Koenigsegg dokonce poznamenal, že i když bylo počasí doslova perfektní, tak mohl být stanovený čas ještě o něco lepší. Povrch dostupného letiště totiž není vhodný na rychlostní testy, neboť je velmi hrbolatý. Persson tak nemohl naplno využít potenciál všech 1479 koňských sil. Pokud by byla dráha rovná nebo by se test odehrál na závodním okruhu, klidně by se Regera dostala pod magickou hranici 30 vteřin, jako první produkční auto v historii.
Švédská Agera RS drží i nejlepší hodnotu maximální rychlosti, avšak Christian von Koenigsegg určitě brzy zavelí k novému testu s modelem Regera. Všichni očekávají, že nové nejrychlejší auto na světě překoná rychlost 450 km/h. V budoucnu se tak můžeme těšit na další žhavé informace o rychlostním rekordu.