Autosalon v Detroitu se letošní rok konat nebude. O co jsme přišli?

Globální pandemie koronaviru už dorazila i do Spojených států amerických, kde postihuje tisíce lidí každý den. I z tohoto důvodu bylo rozhodnuto, že se letošní ročník populárního autosalonu v Detroitu konat nebude. Půjde tak o další automobilovou show, která zákeřnému viru podlehla. Vláda však nemůže riskovat nákazu dalších stovek tisíc návštěvníků automobilu, protože zdraví je na prvním místě.

Jaký byl autosalon v roce 2019?

Severoamerická automobilová show, jak zní oficiální název autosalonu v Detroitu, se pochopitelně konala i v loňském roce. Vzhledem k analýze počtu návštěvníků právě z loňského roku, bylo rozhodnuto o zrušení letošního ročníku. Vloni zde byly například představeny nového vozy automobilky Cadillac nebo Fordu. Na Detroit se přeci jen více soustředí americké značky a zastoupení z Evropy je velice slabé. I přesto jsme se na letošním autosalonu měli dočkat několika skvostů.

O které vozy jsme přišli?

Toyota Supra se na americkém trhu objeví po mnoha úpravách a testováních. Nyní by měla být tato japonská tuningová ikona připravena pro vstup na americký trh.

Subaru WRX STi S209 je spíše rally ikona, avšak to neznamená, že by se za velkou louží neprodávala. Naopak jsou tyto vozy velice oblíbené. V Detroitu mělo být představeno vylepšené WRX s výkonem 341 koní. Navíc mělo jít o limitovanou edici 200 vyrobených kusů.

null

null

Lexus LC Convertible Concept měl být hvězdou celého autosalonu. Nový koncept sportovní coupé-kabrioletu s naprosto exkluzivním vzhledem. Pod kapotou samozřejmě bude výkonný motor V8 a propracovaný hybridní systém.

Ford Mustang Shelby GT500 je omlazenou legendu, která navazuje na muscle car z 60. a 70. let minulého století. Mocný osmiválec do V objemu 5,2 litru s výkonem 700 koňských sil. Co ještě byste chtěli v moderním muscle car?

null

null

Bohužel jsme přišli o další automobilovou show, na které měly být představeny skvělé vozy. Musíme se však smířit se současnou situací, protože zdraví všech lidí je na prvním místě.

Autor: Martin Liška
ZAVŘÍT